dilluns, 24 de febrer del 2020

Tope Clàssic a Àger.

Com el seu nom indica es tracta d'un recorregut tope clàssic. Si ens atensem a aquesta via ens trobarem amb una escalada variada sobre una roca boníssima malgrat que als díedres del segon llarg ens l'haurem de mirar una mica. He trobat encertat de deixar passos per equipar al tram d'artificial ( si no som setgradistes ),sempre amb una assegurança fiable per sota per si fallés el que hem posat.

Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets, aparquem més o menys a la vertical de la via.
Aproximació: Pugem pel bosc seguint rastres de pas fins a la base de la paret. Nosaltres sense voler ens hem saltat un troc de la primera tirada.
Material: Un estrep i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot de l'1.A la sortida de la segona reunió hi entra un del 3 a fondo,aquest tram ( V ) moltes piades el qualifiquen d'expossat.
Horari: Aproximació 15',via 2'5 hores i descens 45'.
Grau obligat: V+/A1.
Descens: Carenar a la dreta,baixar per una feixa i arribar a terreny de tartera/bosc pel que acabem d'assolir la pista de sota les parets.

dilluns, 17 de febrer del 2020

Via Jordi Andreu a la Paret de l'Ós

L'hem trobat molt ben parida,no en va és una de les clàssiques de Sant Llorenç.Bona roca,ambient i escalada sumament variada amb dificultats homogènies.La placa de la penúltima tirada l'hem gaudit especialment.La roca del primer llarg es troba força pul.lida.

Accés/Aproximació: Sortim de Sant Llorenç de Montgai en direcció Camarassa i a ma esquerra hi ha la Paret de l'Ós.Estacionem just davant de la via.Inici sota un arbret que serà la primera assegurança de la via.
Orientació: Sud.
Material: A nosaltres ens ha anat bé carregar 16 cintes exprés i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 2.La via està pràcticament equipada,hem possat poques peces però variades.El Camalot del 3 hagues set útil per entrar a l'ofguitx del segón llarg.
Grau obligat: V+/A1.
Horari: Via 3 hores,aproximació no n'hi ha i retorn al cotxe 15'.
Descens: Nosaltres hem baixat caminant malgrat que totes les roles menys les dues darreres tenen dues anelles.Traça evident del final de la via a la dreta.

dilluns, 10 de febrer del 2020

Germanautes a la Corriu.

L'he trobat molt maca,llàstima de la pinassa i sorra que hi havia al primer lllarg,sinó seria una via de IV/V cinc estrelles.Variada d'escalar i amb totes les tirades boniques.A mi el conglomerat del prepirineu em fa especial basarda,aquí he anat tranquil per tant m'imagino que la roca deu ser bona.Els trams per sota del IV són mica exposats,potser podem posar quelcom.Per sobre d'aquest grau hi ha parabolts a mansalva.

Accés: Molt ben dibuixat a la ressenya de la No Fracking d'en Lluís Parcerissa,nosaltres ho hem trobat a la primera. Al tram que diu pista 4x4 hem fet com uns 500 metres amb un cotxe no massa alt i hi ha unes esplanades a ma esquerra per aparcar,abans d'una cadena que pot estar tancada encara que el dia de la nostre visita ( Octubre 19 ) la vàrem trobar oberta.
Només apuntar que cal seguir la carretera que uneix Sant Llorenç de Morunys i Berga ( LV 4241) fins al km. 39 on agafem una carretera amb indicació de Valls,venint de Sant Llorenç de Morunys a l'esquerra i de Berga a la dreta.
Aproximació: Seguirem la pista fins als prats que hi ha al voltant de la Torre.En aquests prats anirem pujant i avançant en la direcció que portem amb alguna fita fins que veiem que les fites s'internen a dins del bosc.Diria que no cal arribar a peu de paret
,abans flanquejar a la dreta.A peu de via hi ha picada una petita fletxa que costa molt de veure i diria que s'hi veia el primer parabolt.
Material: Nosaltres només hem fet servir cintes exprés,estaria bé cardar quatre cops de podall a l'aproximació.
Orientació: Sud.

Horari: Aproximació 20/30' sense 4x4 i segons les voltes que fem per localitzar el peu de via,1 hora 30' per fer-la i rapelar.
Descens: Des de la darrera reunió carenar/crestejar uns 30 metres a l'esquerra fins a localitzar la darrera role de la No fracking , per la qual hem baixat amb dos ràpels: 60 i 20.

dilluns, 3 de febrer del 2020

Prou de Romanços.

Ens ha agradat molt,ens ha fet escalar a totes les tirades.Jo no és que tingui gaire memória ni criteri però el cinquè llarg és un dels més ben parits que recordo haber grimpat per Àger.L'itinerari és prou variat i cerca la lógica en un pany de paret a priori inexpugnable.L'escalada és bastant obligada però no masss expossada si ens sabem autoasegurar amb un mínim de solvència.El rocam en general és bo però hi ha blocs que diria que acabaran baixant.

Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets.Passat el Serrat de Sant Alís veurem la Paret de l'Embut,amb les antenes característiques al seu cim.Transitant per la pista veurem dues tarteres a ma esquerra: la primera és la que baixa de la Canal de l'Embut i la segona és la que nosaltres hem fet servir per aproximar.Podem aparcar on ens vagi bé entre les dues tarteres.
Aproximació: Agafem la segona tartera que trobem i pujem cap al bosc.Superem el bosc per rastres de pas i ens plantem a la base de la paret,anirem a la dreta a buscar el pas (II/III) per assolir la feixa on s'inicia la via.Un cop a la feixa seguir-la a l'esquerra fins al final,bauma i parabolts amb cordinos visibles.Nosaltres hem fet R0 en una sabina.
Possibilitat d'escalar les dues primeres tirades de la Marta Barrachina des de la base de la paret fins la feixa.
Horaris: Aproximació 30 minuts,via 6 hores i baixada 40 minuts.

Orientació: Sud.
Material: Un estrep,16 cintes exprés,tascons i un joc de friends des de l'Alien negre al Camalot del 4,aquest l'hem possat en diversos punts però no assegurant cap pas clau.
Cordinos i navalla per anar-li fent el manteniment a la via.
Hi ha qui utitlitza un ganxo a l'inici del Ll6,si anem amb artificial aquí hi ha un pas llarg ( tramposa útil ?).
Grau obligat: Sembla que en un orígen era 6c obligat però algú ha deixat cordinos a algunes xapes del Ll1 i Ll 5 i ara és 6b obligat.
Jo he fet les tirades parells i diria que són les menys obligades,6a/A1.Les senars,anant de segón,si que m'han semblat de 6b obligat.
Descens: Assolir la carena i seguir-la a l'esquerra,deixant enrrera les primeres instal.lacions.Just quan apareix una pista a ma dreta caldrà buscar l'entrada a la Canal de l'Embut.Aquesta entrada no és gaire evident i discorre per una diagonal rocosa,la sort és que la primera de les cadenes que hi ha instal.lada és visible des de la carena.
Baixem per la canal uns doscents metres i fem llarg flanqueig a l'esquerra fins que la paret ens permet baixar.Seguim descendint per terreny net fins a un ressalt que esquivarem de nou per l'esquerra i acabarem d'arribar a la pista de l'accés.