dimecres, 12 d’octubre del 2011

Gómez-Xalmet a la prenyada

Cordada:Pau i Teo
Ressenya: La d'escalatroncs.
Aproximació: Des de el monestir s'han de pujar les escales cap al refugi de St. Benet. Uns metres després del refugi surt un caminet cap a la dreta que ens porta a peu de via. Per estalviar-nos la pujada vam fer el cami de l'alzina.
Material: Es pot fer a pelo amb unes quantes bagues per sabines, però nosaltres vam estar contents de dur el joc de tascons i algun camalot mitjà(0.5-1) per assegurar el segon i tercer llarg. Les reunions estàn equipades menys la tercera que la fas a una alzina canyon.
Via: comença per la canal cap a les dues sabines que ens serveixen per assegurar-nos abans del tram dur. Després es molt evident fins al darrer llarg que cal evitar el sostre per la esquerra.
La via té un primer llarg que no ens va agradar gaire amb un tros de diedre molt patinat que es pot fer en lliure(6a), però ni ho vam provar. En Ao surt bé sense necessitat d'estreps. La resta de la via es molt guapa especialment el segon i tercer llarg de dièdre. El quart llarg el vam començar una mica cap a l'esquerra de l'alzina que utilitzem per fer reunió per anar a buscar un pont de roca. Dificultat obligada V/A0. Orientació sud.
Descens: Fem un ràpel de 25 m per la cara nord fins una canal. Des de allà baixem la canal fins un collet i continuem cap a l'esquerra fins gairebé el peu de via.

1. Ja fa uns dies que n'han tret les xapes, cal material per assegurar-se. A veure si en breu ens hi acostem i actualitzem la informació!.