dilluns, 19 de juny del 2017

Aresta GAM al Bisbe.

Híper clàssica i repetida via de Montserrat.Sostinguda i amb ambient des del primer metre.Generosament equipada amb parabolts i amb les reunions rapelables és una bona opció pels que es vulguin iniçiar a les vies de la cara nord sense massa compromís i en una via guapa.El traçat resulta sumament atractiu i l'escalada molt variada amb una primera part de díedres que desmboca en unes aeries plaques.En aquestes plaques el rocam és simplent excel.lent mentre que a les fissures està sanejat.Jo en cap moment he patit per la roca.

Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€.
Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles (senyalitzat).Al Coll de Guirló continuem recte deixant el trencant a la dreta que puja al Pas de les Portelles i al refugi. Seguim rectes passant per sota de la Paret de la Biga i la Cadireta. Un cop passada la Cadireta trobarem un desviament a mà dreta que puja cap al Coll de Porc, el prenem i continuem fins un trencall on agafem el camí de l’esquerra ( bon lloc per amagar la motxilla ) continuem uns metres fins situar-nos a la vertical de la via i des d’allí agafem una traça que ens deixa a peu de via. Parabolts platejats fixe visibles.
Orientació: Oest,a les quatre l'hi entra el sol.

Material: Unes 22 cintes exprés si ho volem xapar tot al quart llarg.Si anem justos de grau pot anar bé portar alguna peça per reforçar les fissures de baix.Nosaltres hem posat un tascó mitjà (B.D. groc) despres del primer pitó de L1,un Alien groc a la sortida de R1 i un Camalot groc a l'entrada de la xemeneia de L2.La cordada de davant ha possat un Camalot del 3 al terçer llarg.Si es va just de grau i es fa la quarta tirada amb Ae millor portar estrep i potser alguna cosa per escanyar algún buril intermig.
Grau obligat: Fa de mal dir perque hem anat en lliure però teoricament és V+.He llegit alguna piada que comentava 6a obligat a la cinquena tirada.
Descens: Totes les reunions inclosa la del cim disposen de dues anelles per rapelar i la via va ben recte.En un intent anterior frustrat per la pluja vàrem rapelar amb 2 60's de la següent manera: R4-R2,R2-R1 i R1-terra.De R2 al terra faltava molt poc però no arribava.
Per baixar caminant si tenim el cotxe a Can Masana ho podem fer de dues maneres:pel refugi d'Agulles (5/10 minuts menys) o pel Pas del Portell Estret( si tenim la motxilla al peu de via.
Per aquestes dues opcions cal fer el mateix: ràpel de 40 per la cara sud ( 2 bolts rovellats amb anella,diuen fraccionable no m'hi he fixat) i seguir al Camí dels Alts Frares en direcció Can Massana (marques blaves) fins la Canal Ample/Pas del Portell Estret (rètol indicatiu).Si volem anar fins al refugi seguirem la canal cap a l'esquerra i si volem baixar a la cara  nord per agafar la motxilla,cap a la dreta a retrobar el camí de l'aproximació.