dilluns, 23 de juliol del 2018

Hay algo aquí que va mal a la Bessona Superior.

No està malament,típica escalada de finura d'Agulles.A la primera tirada ela mediocres trobem a faltar ganda però com que mig tomba anem trampejant,al segón llarg el tema és igual de rançi en cantos i dret com un ciri.Fins a R2 jo la consideraria una via esportiva pel que fa a l'equipament,malgrat un factor 2 sortint de la primera role.Les xapes no permeten fer A0 tota l'estona però estan prou a prop com perque un cagat com jo no la trobi expossada.A partir de la segona reunió la cosa canvia: baixa la dificultat i desapareixen les xapes.A mi m'ha semblat que aquesta darrera tirada és expossada,tot i que he pogut afegir alguna cosa i la roca és bona.L'arribada al cim l'hem fet per l'esquerra d'on marca la ressenya,on hi ha unes sabines i un díedre que permet possar el 0.5 a caldo.Via recentment restaurada pel SAME,gràcies!.
Si combinem Mae West a l'Esquelet,Hello Harry al Pingüí i finalment aquesta via ens quedarà una integral esportiva d'uns 200 i escaig metres ben interessant.

-Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€ (2€ si estàs federat).
 -Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles (senyalitzat). Al cap de mitja hora arribarem al Pas de la Portella, el superem i un cop al coll del damunt hem baixat pel vessant oposat.Seguint el camí principal arribarem al Refugi d'Agulles. Un cop aquí hem de trencar a l'esquerra per entrar a la Canal de les Bessones i la remontem fins la base de les Bessones,la Superior és la de l'esquerra. L'iniçi de la via el localitzem damunt d'un bloc amb dos burins a mode de R0,bolts platejats Kop de gas visibles.
-Orientació: Sud.

-Grau obligat: 6a/A0.
-Material: Nosaltres hem fet servir els Aliens gris i vermell,Camalot 0.5,dues vagues merleteres i 7 cintes exprés.El material per autoasegurar-nos l'hem fet servir tot a la darrera tirada.Si es va just de grau ens pot anar molt bé dur pedals i una tramposa. La darrera reunió te una xapa vella,una de nova i dos caps de burí podem portar dues recuperables si som fanàtics de la seguretat.
-Descens: De la darrera reunió acabem d'arribar al cim i busquem la instal.lació de ràpel a ma dreta cap a l'altre Bessona ( 2 bolts nous amb cadena i anella ).Fem un ràpel de 35 ( potser amb el xiclet arriba ) fins al coll entre les dues Bessones.Diria que el ràpel és fraccionable però em sembla que a la segona instal.lació només hi ha un bolt. Un cop al coll entre les dues Bessones diria que baixes cap a l'esquerra a trobar el camí senyalitzat d'Agulles.
-Ressenyes: SAME i Luichy.Moltes gràcies!!!!

1. Bona aquesta! a les Bessones roca bona i fina, enhorabona.

2. Si no l'has fet aquesta ens va agradar.Hi vàrem anar a espetegar de casualitat baixant de Pingüí i ens hi vàrem cardar sense saber quina via era.