dilluns, 2 de juliol del 2018

Pensionistes a l'Extrem del Montroig.

Aquesta via sempre ha estat envoltada de certa pol.lèmica.En el seu dia fou la primera via de la paret però no es va conformar a atacar el punt més dèbil de la paret sinó que els aperturistes vàren encetar la crónica vertical de l'Extrem amb un itinerari atrevit i amb aires de directíssima.Però la pol.lèmica no va venir d'aquí sinò del fet de que la primera tirada fou oberta per dalt.Més endavant a la via se l'hi han afegit parabolts modificant la seva exposició original i amb l'encert/errada de deixar un dels trams més picants de la via igual d'exposat,a l'iniçi del quart llarg.D'aquesta manera s'asseguren les crítiques dels xaperos i dels puristes.

Collonades a part la via m'ha agradat molt. Per una banda l'he trobat ben variada en quant a estils,ja que hi escalarem una xemeneia,algún díedre,força placa i a més hi ha un llarg d'artificial amb un iniçi d'allò més emocionant. La via te molt d'ambient i la roca hi és de bona qualitat llevat d'un parell o trams puntuals.

-Accés: De St. Llorenç agafem la pista que hi ha sota la paret de l`Ós i anem seguint les indicacions de " refugi " . Arribem al Coll de l'Òrenga on deixem el cotxe. L'estat de la pista ha empitjorat darrerament, nosaltres vàrem passar amb un turisme una miqueta alt. Compte!.
 -Aproximació: Des de el Coll de l'Órenga ja surt un camí senyalitzat en direcció al refugi del Xut, pujada cap a l'esquerra.A les envistes de la paret de l'Extrem i superada la base del Pilar sin brillo caldrà cercar una traça força fressada que baixa a la dreta i que mena a la base de l'Extrem. Seguirem per la base de la paret passant de llarg els iniçis de la Oscar Lafotet,les restes d'un corral,K bonik boira i Novembre Negre.Superats aquests punts apareixeràn dues grans xemeneies: la primera correspon a La Festa del Paca i la segona a la Pensionistes.

-Material: Nosaltres hem fet servir un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 2 i 18 cintes exprés. A aquest material hi podriem afegir el ganxo per l'iniçi de l'artificial, repetir el semàfor per la placa de L2 i un Camalot del 4 o del 5 per si volem trampejar amb artificial el primer llarg.

-Orientació: Sud,nosaltres vàrem tenir ombra a partir de les quatre.
-Grau obligat: 6a+/A0 i si fem servir ganxo V+/A1. Val a dir que si no fem us del ganxo a l'iniçi de la darrera tirada hi ha un factor 2 considerable,crec que en aquest punt algú hi emplaçava un Alien i em va semblar veure que potser hi entraria algún tasconet que mitigarien o eliminarien el factor 2.

-Descens: Crec recordar que totes les reuions de la via menys la penúltima estan equipades per rapelar. Nosaltres hem baixat caminant cap a l'esquerra a retrobar el camí de l'aproximació.
-Ressenyes: Joan Asín i Edu. Moltes gràcies!.

1. Aixo de que el passatge clau esta igual d'obligat res de res...originalment al primer llarg nomes hi havia algun que altre pito i era molt mes obligat que ara...

2. No diu el passatge clau sinó el tram més picant i es refereix a la sortida de la penúltima reunió,aquest tram ha variat després del reequipament?.
    Salut i ombra!

3. Doncs ara no recordo exactament el pas que dius, pero si que el primer llarg era el mes exposat, adalt tambe hi havia lo seu pero alla hi havia me ferro...curiosament amb el retroequipament es van deixar els burins roña i es van afegir un mun de bolts alla on no hi havia...enfi que la via va canviar com de la nit al dia...

4. Així que abans de que hi afegissin xapes el llarg més obligat era l'únic que estava obert per dalt?