dimecres, 26 de setembre del 2018

Castells Barberà a la Roca Verda.

Als tres membres de la cordada la via ens va agradar.Varem trobar-la lógica,amb bona roca,variada i amb un tram ben sorprenent a la quarta tirada.Dit això heu de saber al que aneu si us fiqueu en aquest itinerari:una via curta,ràpida,m'imagino que rapelable i de dificultats moderades.És el típic pla B pels dies que volem estar d'hora torrant-nos a Cal Basté. L'escalada tant per l'entorn com per el seu caràcter atlètic ens ha recordat a Dolomites.Escalada essencialment de fissura i encastament amb un passatge de placa de resolució una mica intrigant al tercer llarg.

A la quarta tirada hem entrat a les entranyes de la cova.Alguna de les ressenyes que portàvem marcava pitons emplaçats en aquesta tirada i no els hem vist,podria ser que anés per la placa que domina la reunió.També hem vist una foto d'una cordada escalant aquesta xemeneia amb mig cos fora.
Si us va el rotllo alpin de tranquis aquesta via l'heu de fer.

Accés: Hem d'anar al municipi de Martinet, a la carretera entre La Seu i Puigcerdà. Un cop a Martinet agafem la carretera que puja al poble d'Estana. Creuem el poble, fem un petit tram de pista i aparquem al Coll de Pallers.

Aproximació: Hem de pujar a Prat de Cadí, des de el mateix aparcament en surt el camí i diría que està senyalitzat. Un cop som al Prat de Cadí cal creuar-lo i agafar el P.R. que mena a la Canal del Cristall.A l'entrada de la Canal del Cristall caldrà abandonar la mateixa i ascendir uns 80 metres de II cap a l'esquerra fins al peu d'un evident díedre xemeneia on farem R0.
Mirant les xemeneies que hi ha a l'esquerra de la Canal del Cristall aquesta és la de més a la dreta,a la seva dreta hi ha una gran placa de roca amb una fissura horitzontal en forma d'arc.

Material: Unes 10 cintes llargues,doble corda i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 3,si portes el 4 el poses.Nosaltres hem carregat els friends més grans i només els hem possat per treure'ns pes de sobre.Mania d'un servidor és portar claus i martell en vies de muntanya que tampoc hem fet servir.
Segons l'època no serà mala idea preveure grampons i/o piolet per la baixada,possible evaluar l'estat de la baixada des de Prat de Cadí i deixar-los amagats si no són necesaris.
Grau obligat: V/V+.

Orientació: Podria ser nordoest i que només tingués sol a les últimes hores de la tarda.
Horari: Sinó em corregeixen els meus companys diria que vàrem fer: 1 hora 30' d'aproximació,3 de via i 3 del final de la via a Estana trobant la Canal del Cristall força complicada.
Descens: Totes les reunions llevat de les dues darreres ténen un bolt del 12 amb anella i no sembla pas difícil rapelar la via
Si no volem rapelar la via des de la darrera reunió flanquejar a la dreta i per una cornisa entrem sense cap obstacle a la Canal del Cristall.Davallem per aquesta canal i retrobem el camí de l'aproximació.