dilluns, 22 d’octubre del 2018

CADE a l'Agulla del Centenar.

Bon recorregut de fissures i díedres que salva una paret ben vertical seguint una linea d'una inegable lógica. La roca està sanejada per les múltiples repeticions que ha tingut aquesta clàssica del vessant Nord. En motiu de l'aniversari del CADE es varen afegir alguns parabolts tant a les reunions com a la segona tirada. Malgrat un inici d'Ae sobre algunes peces velles però que van aguantant el tarannà de la via és el de l'autoprotecció.Els entesos diuen que la cinquena tirada és una de les millors del vessant Nord. Recomanable enllaçar 1+2 i 3+4. L'entrada i la sortida de la via són per plaques fàcils però difícils de protegir.

-Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€ (2€ si estàs federat).
Aproximació: Des de Can Masana prenem el GR-172 direcció al Monestir. Un cop passada la Cadireta trobarem un desviament a mà dreta que puja cap al Coll de Porc, el prenem i continuem fins una mica abans d’arribar al Bisbe, on surt un corriol a mà dreta que puja cap a la paret i després d’un flanqueig per una vira ens mena directes al peu de via.
Material: Nosaltres hem fet servir 20 cintes exprés, una plaqueta recuperable, algun tascó i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 5 repetint el número 2, si es va just de grau pot molar repetir més peces entre l'1 i el 4. Per enllaçar les dues primeres tirades hem fet curt de cintes i al cinquè llarg hi ha un tram on hauria mola posar el 6,sinó queden uns set metres que no et pots assegurar.
Grau obligat: Sense els Camalots del 5/6 hi ha un tram de 5 metres obligats de 6a a la quarta tirada.La resta trampejable amb V+/A1.
Orientació: Nord-Oest, només l'hi toca el sol cap allà les 5.

Descens: Fins a la cinquena reunió podem baixar rapelant. A partir d'aquí si arribem al cim caldrà fer un ràpel de 40 metres ( bolts amb cordino,recanvis ).Un cop a peu pla seguirem el camí dels Alts Frares amb marques blaves cap a la nostre dreta fins a la Canal Ample/Pas del Portell Estret ( rètol indicatiu ).En aquest punt hem d'escollir si volem tornar a Can Masana pel Refugi d'Agulles o pel vessant nord.La primera opció diria que és 5' més ràpida i la segona ens permet passar ben a prop del peu de via per si hi hem deixat la maleta.La primera opció ens permet combinar amb alguna via de Frares o Agulles.

1. Del teu escrit antenc que ia vols al costat de les fissures.Es aixins?.
    Abans de que el Vaca digui res que saiga despres da escriure actuo i no em quedu el sufa.Per cert nia alguna de seva que li cunvindria una neteixa de xapes...anirem infurman!