divendres, 26 d’octubre del 2018

Escalada en bloc a Collsuspina.

Bloc del Pàrking.

Aquesta zona d'escalada reb el nom de la Creu de Castellar,Puigsagordi o Collsuspina malgrat que diria que pertany al terme municipal d'Hostalets de Balenyà ( Osona ).
Diria que hi ha com uns 30 blocs en poc més de 300 metres cuadrats i uns 100 problemes,no hi ha res marcat però si ens hi fixem podem localitzar els moviments gràcies al magnesi.El lloc és óptim per anar-hi amb canalla i/o gossos ja que el peu de via és cómode i la pista és poc transitada.
Orientació diversa,crec que podem trobar-hi sol i ombra tot el dia.Es troba a certa alçada i hi ha arbres,a l'estiu millor dur repelent antimosquits.
La roca és calcarea amb abundància de forats positius.En menor mesura hi trobarem roms i alguna pinça.L'alçada dels blocs és de màxim 2 metres i el que passa d'aquesta longitud sol estar equipat per fer corda.

Accés circulant per la N141-c venint de la C17 ( Granollers/Vic) trobarem una pista a ma esquerra just després del darrer revolt tancat a esquerres entre els quilómetres 37 i 36,una mica abans de Coll de la Pollosa i amb un cartell a l'iniçi que diu "Camí del Puigsagordi".Seguirem per aquesta pista ignorant una a ma dreta al costat d'un mas (aquesta porta als sectors de Can Fàcil i Can Fàcil de Dalt ).La pista es torna asfaltada i en un nou encreuament seguim esquerra,anem a espetegar a una altre carretereta i tornem a anar a l'esquerra cap a les antenes ( anant a la dreta baixariem a Centelles,útil dreçera cap al Vallès ).Aquesta carretereta fa un tomb a esquerres i l'asfalt desapareix. La pista mor just sota les vies d'escalada i una mica abans hi ha l'aparcament recomanable per anar a la zona de bloc.Pels blocs més allunyats no caminarem més de 5'.

Bloc del Pàrking:

1) Com per trencar-se IV+,inici dos invertits.
2) Esperó Malèfic IV+.Mateix final que la 1.
Es pot fer una extensió i pujar fins a dalt del bloc sense modificar la dificultat dels blocs.Un cop al cim pot ser que haguem de desgrimpar per on hem pujat degut a la vegetació.
3) Inversió Tèrmica: Inici igual que l'Esperó Malèfic però es va a buscar una regleta i després una fissura a l'esquerra.
4) Trave del pàrking IV+/V.De dreta a esquerra,inici sit en un pont de roca.Quan s'arriba a l'Esperó Malèfic es puja i es fa final en una fissura la qual s'acaba desgrimpant.Un cop desgrimpada la fissura es pot tornar a pujar i repetir l'itinerari en sentit invers.

Bloc de Dalt o El Capgrós:

Bloc d'escalfar o l'OVNI:

1) Quien talona por el top asoma: 6a,compte amb l'arbre.

Aquest bloc és ideal per escalfar,te multitud de moviments i també la travessa.

Bloc de l'ull:

1) Garganta profunda IV+: Entrada encastats a l'avenc i final drets a sobre l'ull.

Bloc de la Fissura:

Bloc del Ganxo:

Pedra força ombrivola,perfecte per a dies calorosos.De moment hi ha dos blocs que no arriben a dalt,es veu el moviment per seguir però hi ha vegetació. Els dos blocs acabane igual.

1) Entrada esquerra: 6a
2) Entrada dreta: 6a

Bloc de la Cova:

1) Strade Bianche: 6b,bloc força alt però amb bona caiguda.

Bloc del Pi:

Aquest no surt al croquis general.Darrera del Bloc Empotrat,en diagonal dreta per reastres de pas.
1) Aresta: V,inici sit amb un invertit diagonal esquerra i una regleta/rom de dreta.
2) Planxa: V+.El mateix inici que l'Aresta però sortint per la placa de la dreta sense tocar el fil de l'aresta.
3) Lateral Recte: Projecte.S'intenta sortir en sit per agafar un evident forat lateral.
4) Lateral Dreta: 6a.Inici sit d'una regleta bona,pujada i trave a esquerra a caçar el lateral del Lateral Recte.

1. L'altre dia hi vaig ser i algú ha marcat blocs amb rotulador.
    Els peus són lliures o és a ma peu?

1. Gràcies per avisar, ja està net! :)

2. Osti com us ho heu fet?.