dimecres, 31 d’octubre del 2018

STAE a la Paret de Santa Cecilia.

Te una mica de tot en quan a estils d'escalada i la majoria de tirades m'han agradat.Des del meu punt de vista és una de les vies més assequibles del vessant nord.L'única pega que hi he trobat ha estat el primer llarg que és herbós però tampoc res exagerat. La roca o és bona o està sanejada,de totes maneres s'ens ha trencat una presa de peu escalant en lliure la tirada de sota la xemeneia; m'imagino que en aquest tram el més habitual deu ser escalar amb artificial i cal que la roca es saneji més.Hem enllaçat les tirades3+4 i 6+7 amb 50 metres i el dos últims amb 40 metres.En aquest darrer llarg resulta recomanable fer reunió en dos bolts que hi ha just abans que la cosa començi a tombar-se per evitar tirar pedres.Al llarg de la via hem anat trobant bolts serrats però sempre en llocs on podem assegurar-nos.

-Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat.
Aproximació: Creuem la carretera i agafem el Camí de l'Arrel a la dreta (G.R.),creuem la Canal de St.Jeroni tot baixant una mica i ens situem a sota de la paret de Sta.Cecilia.En aquest punt cal estar atents,hem de deixar el camí per agafar una traça poc fressada a l'esquerra,just abans que el camí fagi una petita baixada.Seguirem aquesta traça fins a peu de paret on anirem flanquejant a la dreta fins quedar sota del sostre triangular característic de la Carpe Diem,aquí grimpem uns pocs metres en vertical per de seguida agafar una llarga feixa cap a l'esquerra al final de la qual s'inicia la via.R0 en un bolt sota d'un evident díedre amb bolts.

-Material: Un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 4.Amb aquest material la xemeneia de dalt es pot assegurar,per tant no queda a pèl com havia llegit en moltes ressenyes.En aquest llarg si som creatius emplaçant peces no quedarà ni tant sols exposat.Si voleu portar peçes més grans a la xemeneia hi entren els Camalots del 5 i del 6.Si volem enllaçar tirades millor amb doble corda i cintes desplegables.

-Orientació: Oest,ombra fins les 2.
-Horari: Aproximació 45',via ,3 hores i mitja i baixada 1 hora.
-Grau obligat: V+/A1.
Descens: A data de la nostre escalada(Juliol 2018) la ferrada Teresina es trobava tancada malgrat aixó nosaltres hi vàrem baixar sense trobar cap impediment.
Abans de l'obertura de la ferrada la via es rapelava,diria que la majoria de roles tenien dues anelles.

1. Han desmuntat completament la via ferrada. Aquest cap de setmana passat vam fer la via i vam baixar així:
    Del cim desgrimpar direcció paret de l'aeri (antena)
    Ràpel llarg 55m(?)
    A la banda dreta de la canal hi ha un químic amb anella i una xapa kop de gas amb un mallon gruixut. Podria ser que més avall hi hagi una línia de ràpels.
    Nosaltres flanquejem a la dreta, travessem un collet entre la paret principal i un petit gendarme. Roca pulida pel pas de la ferrada, ferros tallats. Seguim flanquejant i finalment desgrimpem fins a una petit replà.
    Caminem, camí més o menys marcat, rastre de cabres. Baixem fins 3 parabolts units amb cordinos vermell i verd i una anella. Ràpel.
    40 metres pel costat de la canal fins a un replà amb arbres. D'aquí flanquejem cap a l'esquerra fins a uns cables, estem a la punta de dalt on el gran pont de roca s'uneix a la paret. Rràpel curt fins ben bé sota el gran pont de roca i d'aquí ràpel de 50m fins a la canal.
    De la canal baixem caminant fins el cotxe.