dimecres, 3 d’octubre del 2018

Xemeneia TIM a Sant Jeroni.

En aquesta via vàrem entrar amb el ganivet a la boca,preparats per una xemeneia estreta,fosca i impossible d'assegurar.Com tantes altres vegades l'itinerari va refutar les tres premises prèvies:tota l'estona l'hi arriba la llum de l'exterior,en cap punt tens agobios tipus Haus Estrems o GEDE de l'Escorpí  d'haver-te de treure el casc ni patir per si pasaràs i si es porta ferro a dojo es pot anar assegurant bé.Menys el primer llarg  i l'iniçi i final del segón llarg la resta es pot fer tot amb un ferro a la cara,un altre al pit i un al peu. El primer llarg l'hem pogut anar assegurant en forats,l'iniçi de la segona tirada es pot protegir amb un Alien un pèl precari i al final d'aquest llarg hi trobarem alguns forats que ens donaran joc per Aliens i/o Tricams.El rostollari que escriu pesa més de 80 kg i en cap punt va tenir problemes d'estretor.En algún blog deien que al final del segón llarg costava avançar per estret i no es podia assegurar,doncs ja veieu que nosaltres ni una cosa ni una altre. M'imagino que nosaltres vàrem anar més per fora ja que la falsa segona reunió ens quedava molt més a dins de per on anàvem nosaltres. L'únic punt on hem dubtat de l'itinerari ha set a la sortida de la primera role: esquerra a buscar una fissura,hem deixat un pont de roca llaçat en aquesta fissura que espero que es vegi des de la reunió.
Burins d'època a les reunions 1 i 2,a la primera n'hi ha 3 i no hem sabut reforçar-los.La R3 es fa un arbre que diria que hem reforçat amb un Camalot de l'1.

-Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat.
-Aproximació:  Podem pujar a St. Jeroni ( Monestir o Canal de St. Jeroni ) i baixar per una canal arbrada primer i rocosa després. Primer desgrimpant pels arbres ( senzill ) i després amb dos ràpels; el primer d’uns 40 des d’un arbre i el segon desde tres espits ( paret de la dreta ) d’uns 30.
Nosaltres, però, hi hem arribat caminant a la base. Sortim de Sta. Cecília i prenem el G.R. en direcció Can Massana. Agafem un trencant a l’esquerra senyalitzat que puja per la Canal de la Font de la Llum ( el G.R. continua a la dreta cap a Can Massana ). Seguim la canal fins al capdamunt on i ha el Coll del Migdia. En aquest punt davallem en la direcció oposada ( Sud, Canal del Migdia ). Uns dos cents metres per sota el coll hem d’agafar un camí a l’esquerra que diria que va cap a St. Jeroni ( marques grogues ). Primer planeja i de seguida s’enfila en direcció a les Talaies, a l’alçada de la base d’aquestes el camí torna a planejar a la dreta. Hem de deixar l’esmentat camí per una torrentera rocosa a ma esquerra. Aquesta es troba uns dos cents metres abans de l’agulla anomenada la Pilota. Pugem per la torrentera fent alguna grimpada i quan aquesta acaba anem a la dreta en direcció a la paret i grimpem dues feixes.Un cop a dalt de la segona caldrà desgrimpar una canal amb l'ajuda dels arbres (III-).Peu de via abaix d'aquesta canal a la dreta,molt evident i amb un bloc llaçat.

-Orientació: La paret és cara Oest però diria que la via està la major part del dia a l'ombra.
-Material: Nosaltres hem fet servir algún tascó,un joc de tricams fins al marró i un altre de friends des de l'Alien verd al Camalot del 6.El Camalot del 6 només l'hem fet servir per reforçar la segona reunió ( penjada 2 burins,2 caps de burí i un bloc encastat),el del 5 diria que només aconseguit col.locar-lo a l'última tirada però és IV i deu haver-hi alternatives.Si sou d'acribillar tirades porteu repetits les peçes que vulgueu entre el 0.5 i el 3 i a totes les tirades podreu posar-les.
-Grau obligat: Deu rondar el V/A1.
-Horari: Aproximació 1'5 hores,via 3 hores i baixada 1 hora.

-Descens: Des del cim seguir les ecales i camí a la dreta. Just passada l’ermita de Sant Antoni agafem una traça a l’esquerra que mena a la l’entrada de la Canal de Sant Jeroni ( liniea elèctrica ). Baixem per la mateixa fins a enllaçar amb el camí de l’arrel pel que retornem a Santa Cecília.

1. Jo la vaig fer tambe fa 1 mes, i si vas per dins la cosa es complica bastant, ambientasu al acabar la xemeneia!! el clau aquell que de tan gastat sembla un filferro li posa la cirereta al pastis, penultima R cuasi preferible ferla 5m mes endavant per reforsar amb friends a les fisures del costat, i vam empalmar 2on i 3er saltant la intermirja per incomoda i amb corda de 60 sha densamblar uns 3m.

2. Jo per fora vaig anar bé i hi havia alguns forats que amb una mica d'imaginació donàven joc per protegir-se.Quan dic per fora vull dir que anava fet una L,recolzant l'esquena però per la part més exterior de la xemeneia.
    Moltíssimes gràcies per les informacions súper útils!!!.