divendres, 4 d’octubre del 2019

Nadal sobre pedal al Morro del Porc.

Interessant itinerari on cardar una bona pedalada o apretar les dents per escalar en lliure.Nosaltres hem optat per la primera opció i hem xalat una estona fent treballar tot l'arsenal de friends.La via és ben lógica i la raconada un mirador priveligiat i tranquil sobre la vall del Congost,la plana de Vic i el Montseny...un luxe!.
Com a detalla tècnics:
Llarg 1: R0 de dos burins amb la placa i el nom a 3 metres del terra,l'hem obviada.Dos pasos d'Ae ( burí+ bolt ) ens deixen sota un sostre llarg i fissurat que resseguirem fins a un díedre.A sota del primer bolt hi ha un cap de burí que marxa a la dreta ( El Hippie volador).Trobarem un pont de roca a mig flanqueig,un pitó al moment de pujar verticals i dos burins al tram terrós per entrar a reunió.Aquesta te tres burins i un bolt del 8 amb anella,30 metres.
Llarg 2: 5 pasos sobre burins ens deixen en una bavaressa amb dos pitons que podem reforçar amb peçes entre l'Alien vermell i el Camalot de l'1.Acabada la bavaressa trobem un buril que assegura la sortida de la via ( IV ).Reunió a montar aprofitant un gran bloc,20 metres.

Accés: Hem d'estacionar el cotxe al Coll de Prims (?).Hi podem arribar des de diverses bandes.Des de Centelles prenem la carretera que du a la Ferrada i al Puigsagordi,indicació a ma dreta si sortim de la C-17 a Centelles Nord.Seguim aquesta carretera de pujada,sempre per la principal una desena de quilometres.Hem de passar una urbanització,una casa de colonies i un revolt tencat a esquerres amb una pista que surt a ma dreta cap a les antenes,en aquest punt a uns 6 km de Centelles la pista deixa de pujar.Els 4 km que queden la pista va planejant o fent petites pujades i baixades,sempre en direcció Sud.Passarem un encreuament de diverses pistes amb una bassa antiincendis i una urbanització molt disseminada.Al Coll de Prims hi ha una pista que talla la que portem perpendicularment i a l'esquerra hi ha una pista no pavimentada que baixa cap a Centelles amb una porta de ferro a 30 metres.

Aproximació: Baixem per la pista i creuem la porta de ferro.Passem per sota d'un mas ( Corral de la Rovira,?),arribem a un encreuament i anem pel camí de l'esquerra.Després de passar per sota d'unes parets utilitzades per guardar eines arribem a un camp.Mirant de no aixafar-lo travessem el camp fins arribar al capdamunt de la cinglera on trobem marques grogues.Seguim aquestes senyals cap a la dreta fins a un coll amb una porta de ferro.Creuem la porta i ens situem a sota la paret que escalarem.Quan el camí baixa descaradament cap a Centelles nosaltres anem cap a peu de paret.Inici en una rampa escamosa,doble burinada a 3 metres del terra i parabolt+pont de roca visibles.

Material: Dos pedals,25 cintes exprés,un tascó,un Alien groc,un Camalot del 5,dos Camalots del 4 i tres jocs de friends des del Camalot 0.5 al del 3.La guia només demana dos jocs de friends i un d'hexentrics.Pot anar bé dur un espitador per si manca algún dels burils: rovellats i sobre roca tova.Navalla i cordino per canviar un pont de roca al primer llarg.
Grau obligat: IV+/A1.El primer llarg és el que te més xixa.S'ha d'anar progressant per una fissura horitzontal sota d'un petit sostre.Els friends queden bé però la fissura és un pèl irregular i a vegades cal peleiar una mica perque quedin bé,hi ha feina però acaben quedant a prova de bombes.A la ressenya aquest tram el donen d'A2,potser per la feinada potser perque hi ha algúns blocs ben grans que sonen a buit.Tècnicament ens ha semblat d'A1.A la segona tirada hi ha el factor psicológic de penjar-se dels burins rovellats i amb roca tova.

Orientació: Est,ombra a partir de la 1.
Horaris: Aproximació 20',via 3 hores i retorn al cotxe 10'.
Ressenya: Extreta del blog Osonaclimb,a la dreta hi ha dibuixada El Hippie volador,gràcies companys!!.
Descens: La via finalitza al camí de l'aproximació.

1. Bufa Sergi, això comparat amb Sant Llorenç és la revàlida ha ha ha. Quina feinada !

1. Ja veus Unknown ,el que ens agrada gaudir del bon rocam!!!...posats a escollir( que hem posen les dues),aquesta omple mes!!!
      Salut i altres vies amb teranyines!

2. Tot lo que no treballem a la feina ho currem a la paret.