dimecres, 24 d’abril del 2024

Anglada Guillamón al Cavall Bernat.

Elegant, aèria, lògica, astuta... i podríem seguir amb la llista d'adjectius escaients a aquest joia vertical creada per la mítica cordada de cosins. Probablement pels cànons actuals de bellesa,on el que prima és anar en lliure,no sigui una escalada gaire atractiva a no ser que es domini amb escreix el setè grau. Per un pelacanyes com un servidor que tremola quan la cosa passa del V/A1 ha estat un petit repte: la combinació d'ambient i rovell han fet que em sentis ben cofoi en xapar l'anella de la Moreneta al cim. Parlant d'ambient la tercera i la quarta reunió es fan en dues balmes que són privilegiats balcons montserratins i el tema rovell tingueu en compte que el més nou que hi ha són espits del 8 que freguen la quarentena. Per sort aquests semblen sans, ferms i estan ben emplaçats. M'ha sorprès trobar la xemeneia de la primera tirada bastant assegurada.

Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat.
Aproximació: Creuem la carretera i prenem el camí de l'Arrel (GR) cap a l'esquerra en direcció al Monestir. Passem un grapat de parets de la Cara Nord: Serrat del Moro, Aeri, Patriarques, Diables i al cap d'uns 30' arribem a l'alçada del Cavall Bernat. Ara caldrà abandonar el Camí de l'Arrel per pujar per la Canal del Cavall que ens queda a mà dreta. De seguida trobem les cordes fixes, les seguim fins a l'alada del peu de via on hi ha un cable a ma dreta que ens mena a la canal que grimpem fins la tercera alzina on hem fet la R0. Fotografia útil per ubicar el peu de via des de la Canal del Cavall:

Orientació: Sud est, sol fins a les dues.
Grau obligat: V+/A2 o 6a/A1.

Material: Unes 25 tes cintes exprés, dos estreps per persona, dues plaquetes recuperables i un joc de friends des de l'Alien gris al Camalot de l'1. El material de via es prou vell com per preveure una antena per si peta algun burí així com un petit joc de claus ( bong,uve,u i universal gruixut ). Hi ha un pont de roca i diversos cordinos penjant de xapes per estalviar-nos passos que estan ben esplomissats, estaria bé renovar-los. Em sona que en alguna d'aquestes estirades hi havia un plom que nosaltres no hem vist.

Horaris: Aproximació des de Santa Cecilia 35',via i ràpels 6 hores. Per arribar del final del ràpel al refugi nosaltres hi hem esmerçat uns quaranta cinc minuts.

Descens: Des de la mateixa verge o de dues grans P's que hi ha per sota rapelem uns 25 metres fins quedar damunt del díedre de la Normal. Aquí trobarem una instal·lació de dos bolts amb cadena i anella d'on farem un ràpel de 60  metres fins al coll del Cavall. Aquest ràpel és fraccionable. Millor fer aquest darrer ràpel amb cura i les cordes plegades ja que resulta habitual que el vent tiri les cordes cap a la vertiginosa cara nord del Cavall. Un cop al coll ja veiem l'evident entrada a la Canal del Cavall, per la que baixarem.
Ressenyes: Lacordadacentenària i lanochedelloro.com.Moltes gràcies!

1. Hola!Pregunta: Heu trobat cordes fixes a la Canal del Cavall? Gràcies

1. Bon dia!. La vàrem fer fa força dies, no se com està ara però em sona que les han retirat.
      Si algú pot actualitzar la informació serà molt útil.
      Gràcies a tothom per la participació!.