dilluns, 18 de juny del 2018

Aquest any si al Masmut.

Bona via de fissures,hi trobarem bon ambient i una ruta ben mantinguda i carregada de lógica.Per trencar la monotonia al penúltim llarg ens caldrà escalar una contundent placa,segurament en aquesta tirada ens trobarem amb el pas més obligat de la via.Si convé podem esquivar aquest llarg per la veïna La chorrera,la chorrada,molt més equipada. Si aquesta és la nostre intenció caldrà flanquejar a l'esquerra un cop xapat el primer bolt.
Posats a buscar pegues a la via podriem dir que al segón llarg els peus són escassos i pul.lits mentre que al quart llarg ens haurem de barallar amb una figuera i una esparreguera.

Accés: Des de Penya Roja de Tastavins cal prendre la pista de duu a les Penyes del Masmut: està indicat, és el carrer Sant Antoni i s'agafa just davant de l'hotel que hi ha a l'entrada del poble. Passada una bassa antiincendis, obviem una pista a l'esquerra que ens duria a l'aparcament de baix de les parets i arribem a un evident coll on aparquem, a les envistes de la paret.
Aproximació: Del coll agafem una traça que va literalment pel peu de la paret,en 5' mal contats arribem a una zona balmada amb uns vivacs.La nostre via és la última que hi ha abans que començi el desplom serio,la primera assegurança és un pitó vermell amb argolla a la dreta de La Chorrera,la Chorrada que pot tenir el nom escrit.
Orientació: Sud.

Material: 20 cintes,2 tascons i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 4.Si anem amb artificial ens aniran bé un parell de pedals així com repetir els #3,#4 i/o portar el 5.Aquest darrer pot resultar imprescindible si manca un exèntric abandonat a la quarta tirada,encara que te pinta a estar soldat.La via s'inicia amb un pas de ganxo del tot evident però facilment evitable(esqueneta,6a+,Camalot 4 o canya).

Grau obligat: V+/A1.
Descens: Caminant a l'esquerra i enganxem una bona traça que després de desgrimpar una fácil i curta canal ( II ) ens retorna a l'aparcament. La via no tenia les reunions montades per rapelar però semblava que estaven bastant rectes.
Ressenyes: Lanochedelloro.com i Elevarte.Moltíssimes gràcies!.