dimecres, 11 de juliol del 2018

Antón Ribas al Pic del Martell.

Ens ha semblat una via ben rodona on totes les tirades són xules d'escalar.Recorregut generalment de fissures i díedres amb un parell de trams de placa.La roca és boníssima i abrassiva,tot i que si ens hi esforçem podre cardar algún bloc d'altabaix.L'equipament fixe és redueix als trams on sembla impossible autoassegurar-se.Recentment en Luichy ha reequipat aquesta via  amb parabolts i a més ha actualitzat el llibre de ressenyes de la paret,aquests dos fets estan afavorint que la via es repeteixi més. La via te dos trams herbosos al final de la primera i de la darrera tirada,aquests trams m'imagino que amb les repeticions aniran millorant. Hem enllaçat el segón i el tercer llarg.

-Accés: des de Barcelona es fa per l'autovia de Castelldefels en direcció Sitges i Castelldefels. La deixem a la sortida 42 amb la indicació "Port Ginesta". Seguim paral.les a l'autovia en dirección Sitges. De seguida arribem a una rotonda i ens desviem a la dreta per entrar a l'urbanització " Rat penat ", crec que hi ha una tanca però està sempre oberta. Després d'una petita avinguda amb pins trobem una altre rotonda, seguim per una carretera de revolts amb forta pujada i amb un cartell que indica " Parc Natural del Garraf". Quan portem 1.8 quilómetres des de la segona rotonda arribem a l'aparcament que ens queda a ma Esquerra i que te un cartell que diu " Pic del Martell ".
-Aproximació: tot i no durar més de deu minuts és una mica incómode. Baixem uns metres i creuem la carretera. Pujem per traça força definida fins a un coll on ja veiem la paret Est del Pic del Martell. Baixem pel vessant oposat,uns cinquanta metres després de deixar enrrera el sectror de la Cova dels Bombers ja podem començar a mirar la fotografia de la topo per ubicar la via.Localitzada la linea de la via ja podem anar cap a peu de via mirant de no quedar massa esgarrinxats,rastres de pas. A l'iniçi hi ha el nom escrit i un burí.

-Orientació: Est,ombra a partir de les 4.
-Material: Nosaltres hem fet servir un joc de friends des de l'Alien vermell al Camalot del 3 i un parell de tascons. Doble corda i cintes llargues per enllaçar.
-Grau Obligat: V+
-Descens: del final de la via acabar de grimpar ressalts i anar amb tendència a l'esquerra ( direcció a l'aparcament ) fins a trobar una bona traça que s'ajunta amb la traça per la que hem aproximat.
-Ressenyes: Totes dues són del blog desventuras y milagros...gràcies!.

1. Només una apreciació: la via la vam reequipar el Luichy i jo (Pau Tomé), no ell sol, el 2016. Salut i bones escalades.

2. Ok,moltes gràcies per la info!.