dimecres, 29 d’agost del 2018

Colorantes Permitidos a l'Elefantet.

Bona proposta esportiva plenament vuitantera,equipada per dalt amb un punt de mala llet i assegurançes justes en trams concrets.Escalada 100% plaquera però variada en aquest estil: finura,trams físics,pasos de bloc,trams de pila...
Crec que és un punt més obligada que les seves veïnes Chachi Piruli i La Broma de Satan.
Malgrat un terçer llarg de transició la resta és ben mantingut i sobre un rocam excel.lent,a excepció d'un sol pas a la part final.Reequipada amb bolts platejats de la FEEC,segons els entesos obligada però no exposada.Jo crec que als trams per sota el V la distància entre les xapes és prou gran com per que només un expert en grans vols pugui salvar els tormells.
Accés: Monestir de Montserrat, aparcament de pagament amb descomptes a federats.
Aproximació: Un xollo,només dura cinc/deu minuts. Des del Monestir agafar les escales dels pobres com si pujessim a St. Benet,Gorros...Creuem el torrent i pujem la primera tongada d'escales. Arribem a un planer amb alzines,de totes les vies que començen en aquesta zona és la de més a la dreta.Podem pujar directes des del pla o bé pujar a la paret per l'evident traça de la Chachi Piruli ( ponts de roca ) i anar uns cinquanta metres a la dreta fins que acaba la traça.Si no som miops veurem la primera xapa a una 15 metres del terra,abans hi ha un burí amb xapa però des del terra no l'hem vist.
-Orientació: Sud est.Les plaques dels dos primers llargs ténen sol fins a quarts de cinc mentre que els llargs de sobre la feixa estan a l'ombra a partir de les tres.
-Material: La totalitat de les cordades que he vist a la xarxa només fan servir una dotzena de cintes.Jo que sóc un covard de mena he fet anar un joc d'Aliens i algun cordino ultraprim.
-Grau obligat: Segons la font consultada oscil.la entre el V+ i el 6a+.Jo votaria pel 6a/A0.Una tramposa pot solucionar molt la papeleta,potser llavors si que es pasaria amb V+/A1.
-Descens: Les reunions de la via no estan equipades per rapelar,però m'ha semblat que abandonant material s'ha de rapelar amb facilitat.Des del cim tirem un ràpel de cinc metres fins a un evident coll ( cordino de recanvi ).Aquest ràpel també es pot desgrimpar (III+).Un cop al collet grimpem amb facilitat una placa tombada de II i arribem a una traça que seguim a l'esquerra,passem per sota el Totxo Macana i anem a sortir al camí que puja a Sant Benet,el seguirem a l'esquerra de baixada fins al Pla de Sta.Anna on retrobem les Escales dels Pobres per les quals baixem al Monestir,45'.

1. Una via potent! navegació a les plaques inicials i potència física més amunt. Impressionant la darrera tirada molt mantinguda en el 6a. Enhorabona.

2. A nosaltres ens va agradar molt,tot i que ens anava una mica gran.
    Has fet la Cami de l'Alzina?