divendres, 22 de febrer del 2019

Freestyle al Serrat de Sant Miquel.

Els escaladors més llepafils en diuen una via ACESA: cal pagar un peatge per gaudir de les dues tirades bones que te la ruta.Així doncs els dos primers llargs són una mica rostolleros,de totes maneres al primer llarg si anem amb el grau just el trobarem entretingut i potser això ens fa oblidar la sorra i arbres que hi poguem trobar.Per damunt de la feixa la cosa canvia,agafem ambient i la roca és boníssima.Escalarem alguns trams de placa assegurant-nos a les fissures i algun díedre,variat.

Orientació: Sud.
Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets del Cap del Ras i segueix cap a la Font Freda.Passats la Xurulla i també el Trident trobarem un gran prat a ma dreta on estacionar.
Aproximació: Des del prat la via és perfectament visible.Nosaltres no hem trobat cap traça que dugués a peu de via i hem anat buscant el pas més net.Arribats a la base de la paret iniciarem l'escalada en una evident  canal/xemeneia,uns 50 metres a la dreta del peu de via de la Cincuentones ( TAK gravat i alzina llaçada ).
Material: joc complet de tascons i de friends des de l'Alien blau al Camalot del 4.Nosaltres a més duiem repetits del 0.75 al 2 i un del 5.Les repeticions més que res per no haver de racionar ferro i el gran el vàrem aconseguir possar a la primera tirada però més que res per treure llast.

Grau obligat: V+/6a i A1.Llevat del primer i segón llarg a tota la via vas tenint fissura per asssegurar-te per tant amb ferro i paciència diria que es pot trampejar tot.
Descens: La via acaba en una feixa si volem baixar des d'aquest punt anem a l'esquerra a buscar una traça un xic incómode que torna a peu de via.
Si des de la feixa volem sortir a la carena ho podem fer escalant o grimpant ( dreta,fites ).Per fer-ho escalant cal buscar una tirada a l'esquerra: ponts de roca visibles,V+/A1 o 6b;aquesta tirada està preparada per rapelar.