dimecres, 5 de juny del 2019

Integral dels Clàssics al Puro.

Interessant recorregut eminenment de xemeneies.Algun tram herbós esporàdic i visita al Coll del Puro,un racó ben curiós.
La role cimera bastant incómode,ja que queda molt desplaçada a l'esquerra.

Accés: Carretera C-13 entre Balaguer i Tremp, cal anar al municipi de Camarassa. Si venim des de Balaguer hem de creuar el poble ( font al costat de la carretera ) i abans de pasar un pont girar a la dreta en driecció a l'embassament de Camarasa, deixant la C-13. Ara seguim una carretera més petita i que mor a l'embassament. Podem estacionar a l'embassament o una miqueta abans, a l'alçada del corriol que puja al Puro. No tapeu l'entrada del camí.
Aproximació: Hi ha un corriol que puja directe des de la carretera de l'embassament. A l'inici d'aquest camí hi ha un poste de fusta que hi diu " al Puro",escrit amb retol.lador ( pot no ser-hi ). Arribats a la base del Puro anem a l'esquerra i amb l'ajuda d'una corda fixe bastant deteriorada accedim a la base de la xemeneia. Ponts de roca visibles.

Orientació: Crec que a la primera tirada i reunió no els hi deu tocar pràcticament mai el sol,potser només una estona a última hora.La segona part del recorregut deu tenir sol a partit de les 4 aproximadament.
Horari: Aproximació 10',via 1hora 30' i baixada amb rapels+retorn al cotxe 30'

Grau obligat: V+.
Material: Nosaltres hem fet servir un tascó petit/mitjà,l'Alien vermell i els Camalots 0.5,0.75 i 3.
Abans d'arribar al primer espit de l'últim llarg semblava que hi entraven els grans (#5 o #6?).
Descens: Hem baixat amb dos ràpels: del cim al coll ( 40 ) i de la R1 bis al terra per la Via Normal ( 45 ),ambdós ràpels de parabolts amb anelles.
Ressenyes: Jordi Marmolejo,Rocaineu i Joan Asín. Gràcies!!!!