dimecres, 7 d’abril del 2021

El exorcista al Faraó

Havíem llegit en alguna piada que aquesta via era molt bona, i la veritat és que no ens va defraudar en absolut. La roca és de molt bona qualitat, només en un tram del final de quart llarg haurem de vigilar una mica. L'inici de la via està molt bé trobat, comença amb un petit desplom però amb els forats justos per a poder passar. Després l'escalada es caracteritza per plaques verticals amb molt bona presa en general. Potser el llarg més just és el tercer, amb un inici molt forçat per no trepitjar l'Estrall mirall lunar.

Accés: Aparcament habilitat entre el Bruc Residencial i la Vinya Nova.
Aproximació: Des d'aquest aparcament agafem el camí que porta a Can Jorba. Quan arribem a la masia de Can Jorba seguim la pista cap a l'oest direcció el Castell. Al cap de pocs minuts de caminar aquesta pista desemboca ens uns olivars. Poc abans surt un camí a mà dreta (poc visible) assenyalat amb marques de color vermell. És el camí de la Palomera. El seguim en una forta pujada. Passarem pel peu d'uns sectors d'esportiva. Continuem amunt fins al coll del Mosset. D'aquí ja es veu el Faraó. Baixem per l'altre costat i ràpidament arribem a la canal que accedeix a la cara oest del Faraó. Pugem per la canal. Primer es passa sense problemes, però al final costa bastant de passar i cal grimpar alguna placa tombada. A l'inici de la via hi ha dos burils. Calcular 1 hora i quart aproximadament.

Material: Cintes exprés. Està equipada amb parabolts.
Grau obligat: 6a.

Orientació: Oest.
Horari: 2 hores.

Descens: Fem un primer ràpels de 30 metres des de l'última reunió de l'Estrall mirall lunar Després un ràpel de 30 metres en travessa. I finalment un ràpel de 50 metres que ens deixa al terra molt a prop del peu de via.
Ressenya: Hem fet servir la ressenya que surt a la guia de la cara sud d'en Luichy. A la web hem trobat aquesta, que és d'Onaclimb però em sembla que no es pot trobar a la web original...

1. molt bona,m´alegra que t´hagi agradat....l´acces a peu de via estaba obert?

2. Sí, ens va agradar molt. L'inici de la canal per accedir a peu de via estava prou bé. Més amunt estava més tancat però buscant el pas (o per la placa) es passava

3. A veure si et tornes a currar reses de sectors que amb tanta via llarga se t'escurça la tita.
    Iago Ochoa.

4. Ho tenim fotut: o està prohibit o els locals no volen o és un secretiu o se m'ha acabat la tinta del boli.