dijous, 19 de setembre del 2024

Master and Commander a la Manolito Garcia.

Les dues primeres tirades són ben guapes mentre que a la resta de la via anem pujant i baixant bonys a estones escalant a estones grimpant. Hem enllaçat primera i segona així com la tercera amb la quarta. Per sumar metres ràpidament i seguir escalant per la zona. Un cop s'ha acabat l'escalada podem pujar a la zona de la Tri-roca i de la Torta ( Via Normal ) o bé baixar a la cara est de la mateixa agulla on hi ha les vies: Yucatan, Iroquesos i Shar Strep.

Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€.
Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles ( senyalitzat ). Al cap de mitja hora arribarem al Pas de la Portella, el superem i un cop al coll del damunt hem baixat pel vessant oposat. Passem de llarg el Refugi Vicenç Barbé, agafarem el camí de Coll de Port i tot seguit prendrem la primera canal a l'esquerra formada entre la Roca de la Partió i l'Agulla de la Màquina de Tren,crec que és la Canal de l'Ou de Colom.Anirem passant, el Broc del Setrill, el Setrill, El Periquito i així arribarem a peu de via on podrem veure el primer pitó a uns cinc metres del terra.
Material: Només hem fet anar un grapat de cintes exprés.Dos metres de cordino i navalla per arreglar el ràpel.
Orientació: Sud.
Horaris: Aproximació 40 minuts,una hora i mitja per l'escalada i el ràpel. Per tornar al cotxe potser 35'.
Grau obligat: V/A0.
Descens: Un ràpel de 20 metres per la cara nord. Un cop al coll hem baixat per una canal a la dreta que ens ha permès assolir la Canal Ample per la que hem aproximat.
Ressenyes: La fotografia és dels Germans Massó i el dibuix del Col·leccionista de Vies.Moltes gràcies!.