dimecres, 30 de maig del 2018

Sbarre di Nebia.

La part de baix és un pèl rostollera ,cosa que s'arregla una mica entrant per la veïna Il Fantasma dil pasado tot i així ens tocarà fangar una mica abans d'arribar al díedre final.Aquí la cosa canvia: ni un matoll,verticalitat,ambient i un V+ que a nosaltres ens ha deixat prou rebotits.

És la número 5

Orientació: Nort Oest.
Accés: Des d'Oliena cal prendre la carretereta en direcció al Monte Maccione,primer i més endavant cap a Scala i Pradu.A la part final,una mica abans d'una gran alzina la cosa s'ha possat lletja i hem aparcat a ma dreta.
Aproximació: A nosaltres ens ha semblat molt llarga i alpina,de fet hem acabat treient la corda i els 35 minuts indicats a la guia s'han convertit en una o dues hores.Ens hem liat fort!.
Segons a l'alçada que haguem aparcat de la pista ens caldrà caminar per la mateixa més o menys estona.En un revolt a dretes cal deixar la pista i agafar una traça que va flanquejant per sota les parets,esquerra.Trobarem algunes fites i anirem fent puja i baixes per bretxes,canals,cornisses i tarteres.

Amb l'ajuda de les fotografies i la ressenya localitzarem el peu de via.
Descens: Contrariament al que recordo de l'aproximació aquest el recordo clar,senzill i curt.Diria que del final de la via convenia anar a la dreta a buscar un coll molt marcat i evident on enganxavem un GR i/o un camí molt clar que ens retornava a la pista per la que haviem fet l'accés.
Material/Grau obligat: veure la ressenya.