divendres, 1 de juny del 2018

Via Escorrialles a la Paret de Catalunya.

Una més d'aquest pany paret: díedres prou guapos i el rostoll inevitable.L'aventatge en aquest cas és que la verdura és abaix i quan arribes a dalt ja no te'n recordes.La roca generalment bona,als trams fàcils no pateixes per les preses però si per no cardar res avall amb les cordes.Crec que la via queda millor si entrem per la  Voltor Feroç.

Accés: Àger, agafem la pista asfaltada que porta al Coll d'Ares, a uns deu quilometres del poble trobem un trencall a l'esquerra senyalitzat com a " Congost de Montrebei ". Seguint sempre aquesta pista arribarem al Prat de St.Llorenç, punt on mor la pista. Aquesta pista ha estat arreglada recentment i es troba en molt bon estat.
Aproximació: Tot i que a les ressenyes recomana remontar part del camí de baixada nosaltres hi hem anat rectes des del prat i ha sigut ràpid i prou cómode,20 minuts.Iniçi en una evident canal a la dreta de l'iniçi del Voltor Feroç.
Orientació: Sud Oest fins les dotze tocades el primer llarg ha estat a l'ombra després ha tingut sol fins pràcticament la posta.
Material: Nosaltres hem fet servir un joc de tascons i un de friends des de l'Alien verd al Camalot del 4. Hem repetit de l'Alien groc al Camalot del 2.
 Descens: Del final de la via grimpar una ample i curta canal amb l'ajuda d'una corda fixe. Un cop a la carena seguir a la dreta fins a un ampli coll. En aquest punt cal estar atents a girar a la dreta.