dilluns, 20 d’agost del 2018

El Vianant a Sta.Cecilia.

M'ha semblat una via guapa de placa,amb dificultats homogènies i roca entre bona i excel.lent.Només per que el tema de la placa no s'ens fagi monóton trobarem alguns trams de fissura,que també m'han agradat.A les tres primeres tirades hi ha un bon ambient,després apareixen les feixes i la cosa canvia.En alguns blogs la califiquen com a via d'oferta del vessant nord,suposo que degut a la gran quantitat d'equipament del que disposa.A mi aquest aspecte em sembla matisable: malgrat és cert que hi ha força expansions aquestes són parabolts del 8 relativament vells que segons alguns entesos ténen una resistència qüestionable.A la primera tirada hi manquen els tacs de fusta originals i diria que a la tercera tirada ha volat algún clau.Quan la dificultat baixa de V hi ha algunes excursions,sobretot per arribar al darrer bolt de la tercera tirada.Hem enllaçat els dos primers llargs sense problema de fregament.

Material: L'habitual és emprar 18 cintes ( alguna llarga per enllaçar) i els Camalots 0.5 i 0.75 pel tram d'A1.Nosaltres a això hi hem afegit: els Camalots del 4 i del 5 per la primera tirada, el Camalot de l'1 per reforçar algún clau,els Aliens a partir del groc i un tricam negre per alejes subjectius i un tascó gros per fer amb més comoditat l'A1.

Accés: Refugi de Sta.Cecilia,lloc típic de robatoris:no deixeu res al cotxe!.
Aproximació: Creuem la carretera i agafem el Camí de l'Arrel a la dreta (G.R.),creuem la Canal de St.Jeroni tot baixant una mica i ens situem a sota de la paret de Sta.Cecilia.En aquest punt cal estar atents,hem de deixar el camí per agafar una traça poc fressada a l'esquerra,just abans que el camí fagi una petita baixada.Seguirem aquesta traça fins a peu de paret on anirem flanquejant a la dreta,iniçi en el característic gendarme dotat d'una fissura ample i amb dos parabolts visibles.Per arribar a peu de via cal grimpar un parell de pasos (II).

Orientació: Oest,ombra fins les 2.
Horari: 4 hores.
Grau obligat: Per alguns 6a per d'altres V+,jo voto per 6a.

Descens: A data de la nostre escalada(Juliol 2018) la ferrada Teresina es trobava tancada malgrat aixó nosaltres hi vàrem baixar sense trobar cap impediment.
Fins a la cinquena reunió totes són de tres espits del 8 amb cadena i anella,sembla factible rapelar-hi.