dimecres, 2 d’agost del 2017

Núria a Peña Solano.

SI ALGÚ TROBA UN FRIEND EN AQUESTA VIA SERÀ RECOMPENSAT!!!!

Només vàrem poder escalar els tres primers llargs,no trobàvem un friend i vàrem rapelar però no va aparèixer. Les tres primeres tirades ens vàren agradar força, tot i no tenir massa ambient la roca és boníssima i súper abarassiva. Variada amb fissures i plaques.
L'accés és el mateix que per anar a la Pater Misericordia: D'Aínsa seguir la carretera a Bielsa fins passat el poble de Escalona. Just després d'aquest poble agafem una carretera que puja a Laspuña. Passem de llarg el poble de Laspuña en direcció a Ceresa. Just abans d'entrar a Ceresa hem de prendre una pista a ma dreta que puja a la Collarda. La pista fa uns vuit quilómetres, nosaltres hem passat amb una Kangoo, en algún punt cal anar amb compte. El tram més delicat és en una zona de roques blanques uns 500 metres abans del coll, hi ha un cartell i donat el cas es podría aparcar. Pujant hem trobat una font i a la Collarda n'hi ha una altre.
L'aproximació força xollo,si ho fem bé en 50 minuts ens plantem a peu de via. Quan arribem al coll cal tenir en compte que la paret ens queda a l'esquerra,o sigui a l'altre cantó de la pista que la Peña Montañesa. Caldrà agafar el P.R. que hi ha al vessant opossat de la pista per la que hem pujat. Compte que en aquest vessant hi ha dos P.R's: un que baixa força fort i un que va planejant/baixada pels prats,és aquest darrer. El seguim primer passant paral.lels a una tanca,de seguida en un revolt cal agafar un trencall a l'esquerra. Nosaltres en aquest tram no hem trobat senyals del P.R., tenia pinta que eren pals i els havien arrencats. Es tracta de seguir aquest P.R. uns 20 minuts fins a una gran tartera ( pocs metres abans n'hi ha una de petita ) pujem per la tartera i enganxem un bosc molt dret ( ull si ha plogut ),seguint rastres de pas en tendència a la dreta i trobant alguna fita trobem una corda fixe que mena a peu de via on hi ha una bona plataforma per equipar-se.
L'orientació podria ser N.E.,nosaltres hi hem anat sobre la una i estava a l'ombra.
De material si s'és tirilles com un servidor jo agafaria un joc complet de tascons ( útils mides petites ) i un joc de friends de l'Alien verd al Camalot del 2. Va bé repetir els Aliens verd i groc. Doble corda i cintes llargues per evitar fregament a L3.
El descens no el puc explicar perquè no l'hem fet. Hem rapelat de R3-R2 i R2 a terra,aproxiamdament dos ràpels a 50 metres,preveure vagues de metre i un maillón per abandonar si volem rapelar de dos punts. Compte amb algún bloc!!!.