dilluns, 8 de novembre del 2021

Alarcón-Baraldés al Devessó.

Una proposta més de via plaent a Malanyeu.Sense cap tirada espectacular,les dues primeres tirades escalen un parell de murs prou ferms mentre que l'últim llarg salva els mobles de la millora manera possible.La roca boníssima però hi ha un parell de llocs on cal mirar-s'ho un xic.Per alguns és una itinerari de IV/V i per altres la cosa es queda en 6a,V+ i IV+ a cadascuna de les tirades.Jo m'hi he aventurat en solitari,tècnica que no domino en absolut,i em decanto per la graduació severa.Anant sol he pogut enllaçar sense fregament les dues primeres tirades amb 60 metres justos.

Accés: Poble de Malanyeu,aparcament a l'entrada del poble.A sobre de l'església i el camp de futbol.
Aproximació: Del poble seguim el PR passant per darrera de l'església. Un cop hem sortit del poble arribem a una cruïlla de pistes.El PR baixa cap a una casa, nosaltres hem d'agafar la pista de dalt que ens portarà a un altre mas.Just abans d'arribar a aquest segon mas hi ha un camí a ma dreta que puja a uns camps enfeixats. Pujem fins aquests camps i els travessem cap a l'esquerra per una traça amb alguna fita i arribem al bosc.Planejem un moment i de seguida baixem a un rec,el creuem i pugem a la paret.
Convé ubicar la via durant l'aproximació amb la foto de la ressenya.Queda uns trenta metres a l'esquerra d'on s'arriba a la paret,AB picat a l'inici i ponts de roca visibles.

Material: He fet anar unes 18 cintes exprés i un joc de friends des del Camalot del 0.5 al del 2.Molaria canviar alguns cordinos,especialment un que assegura un pas difícil a la primera tirada i que està a les últimes.Jo ho intentat i no me n'he ensortit.Crec que era del 6,millor kevlar i portar un filferro per enfilar-lo.

Horaris: la caminada a peu de via 20',tant per anar com per venir.Fer l'escalada i rapelar 3 hores.

Grau obligat: V/A1 ( Aliens?) o V+/A0.

Descens: A Hi ha qui baixa crestejant a la dreta i hi ha qui baixa per la veïna Epirimountains.A mi per temes logistics m'ha anat bé rapelar per la mateixa via. La darrera reunió es fa en un arbre en el que he hagut de deixar un tros ben llarg de corda.He fet 3 ràpels de 40.

1. Una via ben maca, on has de treballar molt be de peus. Coi Marc fent solitàries?

2. A mi em va agradar Jaume!.
    Amb la murga aquesta del canvi d'hora els companys se'm fan enrere i he de tirar de solitàries.
    A veure si alguna tarda em dus a fer alguna vieta i puc endreçar el Silent Partner.
    Salut i hores de llum!!!

3. Me'n alegro que t'hagi agradat Marc,
    Fa poc que la vaig repetir i tinc pendent canviar el pont de roca de la primera tirada.
    Salut i a escalar

1. Si em va agradar molt!
      Jo vaig intentar canviar el pont de roca però no me'n vaig en sortir. S'ha de dir que anava molt just d'hores de llum i no anava preparat amb el cordino adequat.
      Gràcies per la feina!.
      Ens veiem per les parets!!!!