dilluns, 15 de novembre del 2021

El Último Sueño al Serrat dels Monjos

Al company l'hi ha semblat un rostoll en tota regla,a mi no m'ha acabat de desagradar del tot.S'ha de dir que no és un itinerari que a priori vulgui repetir i que guardo més bon record de les seves veïnes Insubmissió i Planetes Transparents,cosa que deu voler dir que o bé em falla la memòria o bé són millor opció.Tornant a El último sueño m'ha semblat que toques més roca que rostoll però aquest és present a la majoria de tirades de les quals al meu entendre no n'hi ha cap cinc estrelles però tampoc n'hi ha cap lletja del tot.Val a dir que a la quarta tirada hem errat l'itinerari i probablement hem sumat un plus de jardineria anant a espetagar directament a R5.Tots els llargs ens han fet esser-hi d'una manera o una altre.Hem sortit per les dues darreres tirades de la Planetes Transparents,sent el penúltim llarg d'aquesta via el que ens ha agradat més de tota l'activitat.Hi ha una falsa R1 també de dos espits tres metres per sota i a l'esquerra.

Orientació: Sud.

Accés: Aparcament de la Salut a Collbató.

Aproximació: Des de l'aparcament cal pujar per la carretera fins a l'antic a aparcament de les Coves del Salnitre.Aquí pugem les escales i just abans de la Cova deixem les escales a l'esquerra i prenem un camí que baixa fins la base del Serrat de les Garrigoses. Seguim per sota d'aquesta paret i arribem a sota del Serrat dels Monjos. Seguim el camí creuant la paret. La via està a la meitat del Serrat dels Monjos i amb la ressenya es veu des del camí.Busquem una traça que ens conduirà a la base de la paret un cop aquí cal grimpar un petit contrafort de 5 metres,damunt del qual hi trobem un espit i El Último Sueño pintat.Les lletres són tan grans que es veuen des de peu pla.Primera tirada comuna amb la Insubmisió.

Horari: Aproximació 25',via 4 hores i retorn al vehicle 1 hora i mitja.

Material: Una dotzena de cintes exprés llargues,alguns tascons i un joc de friends de l'Alien groc al Camalot del 3.Millor dur doble corda per lo sinuós d'alguns llargs.En algún punt pot entrar algún pitó (universal/pla?).

Prohibicions: De l'1 de Març al 31 de Juliol.

Grau obligat: V+.

Descens: Hem de seguir pujant uns metres i després flanquejar per la carena cap a l’est ( dreta ) mirant de no perdre de vista el cantell del cingle.Localitzarem unes fites al cap d'uns 5/10' molt arran de l'espedat.Hi anem i trenquem a l'esquerra al fil d'un nou tallat perpendicular a la paret principal.Trobarem una instal·lació de ràpel. Fem aquest ràpel ( 60 metres podria ser fraccionable,no ho hem vist) i prenem un corriol més definit que ens deixarà a una segona instal·lació, des d’on farem un segon ràpel ( 50 metres,fraccionable amb instal.lació bastant atrotinada ) que ens deixa al camí.