dilluns, 9 de setembre del 2024

Unglanegre al Contrapuntal.

Recorregut aventurer amb equipament minimalista, rovell, algun tram herbós i d'altres de roca a controlar malgrat que a la majoria de l'itinerari la pedra hi és excel·lent.Nosaltres hem combinat la via amb l'Aresta Brucs a la Inclinada.
Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€.
Aproximació: Del Monestir agafem les Escales dels pobres. Un cop al Pla dels Ocells ( trencant per anar a St. Benet a la dreta ) continuem recte, passem per sota la Panxa del Bisbe i després d'una bona pujada arribem al camí de St.Jeroni a St. Joan. El seguim a l'esquerra, veurem la via i poc després agafem un corriol que baixa cap al vessant sud. Aquest camí ens porta a la base de la cara est del Puntal de l'Albarda, tot passant pels peus de via de la Reina Villar, Mas Guasch i Aresta Ribes. A sota del Puntal hi trobarem l'Aresta Brucs a la Inclinada, peu de via evident amb les xapes visibles en plena aresta sud. Fem la volta a l'Inclinada, passem un totxo amb alguna via esportiva i arribem a la cara Oest del Contrapuntal. Es veuen les assegurances rovellades de la primera tirada.
Material: Vuit cintes exprés, els tricamps blau i vermell, els Aliens del mateix color així com un Camalot de l'1.
Grau obligat: V/A0. La xemeneia i la placa final totalment obligades i exposades en el IV grau.
Orientació: Oest.
Horaris: Aproximació 1.5 hores des del Monestir, via 2 hores i del cim al Monestir 1.5 hores.
Descens:  Des del cim carenar cap al nord fins a un coll boscós. Aquí desgrimpem per un torrent que ens deixa al camí de St. Jeroni a St. Joan.