dilluns, 10 de juny del 2019

Mas Guasch al Puntal de l'Albarda.

Gran clàssica i millor via!.Recorregut on gaudirem d'una escalada a vegades de díedre i altres de placa.Totes les tirades m'han semblat boniques peró hi ha qui afirma que el tercer llarg és un dels millors de Montserrat.Tampoc falta qui pensa que aquest itinerari te mala roca i està mancat d'ambient,a nosaltres ens ha semblat tot lo contrari.Si que en un parell de punts concrets el rocam demana atenció però a la major part de la via les repeticions s'han encarregat de sanejar-lo. Nosaltres hem gaudit de l'ambient des del primer metre!.

Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€. Si volem accedir per la cara sud estacionarem a l'aparcament del Restaurant de la Vinya Nova.
Aproximació: Hi ha tres opcions: caminant des del Monestir ( 1 hora 15'),amb el Funicular de Sant Joan ( 35') o caminant des de la Vinya Nova ( 1 hora 30').Aquesta darrera opció si bé un pèl més llarga ens estalvia tot el rebombori del Monestir,especialment els caps de setmana.
 Del Monestir agafem les Escales dels pobres. Un cop al Pla dels Ocells ( trencant per anar a St. Benet a la dreta ) continuem recte, passem per sota la Panxa del Bisbe i després d'una bona pujada arribem al camí de St.Jeroni a St. Joan. El seguim a l'esquerra, veurem el perfil del Puntal de l'Albarda i al cap de poc veurem un corriol que baixa cap a la cara sud. Després d'embardissar-nos una mica assolirem el peu de via. Abans passarem per sota dels bolts de la Reina Villar . Al peu de via podem entrar pel parabolt o per unes assegurançes més velles a la dreta, crec que per aquí és menys obligat.
Orientació: Est,sol fins les 3.

Horari: Per fer la via 3/4 hores,aproximant amb el funicular 35',pujant a peu des del Monestir 1 hora 15' i pujant desde la Vinya Nova 1 hora 30'.
Grau obligat: V+/A1e.
Material: Nosaltres hem fet servir un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 2,ho hem possat tot però només un cop.Els bons fan anar només 16 expressos,si sou d'afegir peçes jo en duria unes 18.Si entrem a la via pels parabolts nous podem aprofitar dos espàrregs de bolt de mètrica 8.
Descens: Des del cim hem de fer un ràpel curt cap al collet que hi ha entre el Puntal i en Contrapuntal ( desgrimpable IV ). Des d'aquest collet encara haurem de fer una curta grimpada-desgrimpada fins arribar a l'aresta sud del Contrapuntal. Escalem un llarg de III (sense assegurances) per l'aresta sud del Contraputal. Des del cim carenar cap al nord fins a un coll boscós. Aquí desgrimpem per un torrent que ens deixa al camí de St. Jeroni a St. Joan.

1. Parabolts? Que bé; quan la vam fer havia un material que la cadena del water de casa era més resistent que els filferros de la via.
    Enhorabona, una via molt xula

2. Collons a nosaltres ja ens va costar amb els parabolts!!!.
    Salut i merci per l'enhorabona!!!