divendres, 7 de juny del 2019

Díedre de la Llibertat al Serrat Alt.

Proposta curta però estratègicament situada per fer-la baixant de qualsevol de les seves veïnes.Com el seu nom indica es tracta d'un díedre rectilini de baix a dalt.El rocam hi és prou bo però malgrat la feinada dels obridors,gràcies,cal vigilar en alguns punts.La primera tirada l'hem trobat especialment bonica.La ressenya que penjo és del blog d'en Visas,el Díedre de la Llibertat són només les tirades quatre i cinc.

Orientació: Sud.
Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets del Cap del Ras i segueix cap a la Font Freda.Passats la Xurulla i també el Trident trobarem un gran prat a ma dreta on estacionar.
Aproximació: Des del prat la via és perfectament visible.Nosaltres no hem trobat cap traça que dugués a peu de via i hem anat buscant el pas més net.Arribats a la base de la paret cal seguir pujant uns vuitanta metres més fins l'entrada de la feixa.El millor és aprofitar i fer-la baixant d'una altre via ja que la baixada passa pràcticament pel costat de la feixa on s'inicia la via.
Orientació: Sudoest,te sol a partir de les  11.
Material: Un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 2 i 10 cintes exprés.
Grau obligat: V+/A1.
Horari: Des de la feixa on acaben les altres vies a peu de via de 20' a 30',via 1 hora i des del final de la via al cotxe 30'.La via te les roles equipades amb bolts per rapelar ( recanvis ) i va ben recte.