divendres, 29 de juny del 2018

Mas Brullet al Serrat del Moro.

Bona escalada de fissures i díedres de caràcter clarament atlètic. Una de les grans clàssiques del vessant nord montserratí fins al punt que hom afirma que "Qui la Mas no ha escalat a Montserrat no ha estat".Fames i llegendes a part a nosaltres ens ha agradat molt,hem trobat que cap tirada és lletja del tot i a totes cal escalar,malgrat alguna feixa i canalota tallarotllos molt puntuals.Sense tenir l'ambient que puguin tenir altres vies assequibles de la zona com la GAM del Bisbe o la Sànchez Martínez a Diables,hem tingut sensació d'escalar una tapia i no ressalts.L'equipament fixe és més aviat escàs i envellit però com que gairebé sempre ens mourem en terreny fissurat és qüestió d'afegir ferro i llestos.Les reunions ténen 2 bolts amb anella força antics com els de la nord del Pedraforca.

-Accés: Refugi de Santa Cecília, Millor no deixar coses al cotxe, tot i que ara està videovigilat.
-Aproximació: Creuem la carretera i anem a buscar el Camí de l'Arrel en direcció al Monestir.Al cap d'uns dos cents metres trobarem un corriol que puja en direcció al Serrat del Moro.Seguirem aquesta traça fina a topar amb la base de la paret.Aquí caldrà anar a l'esquerra i anar guanyant una mica d'alçada amb alguna grimpada fins al peu de via.
Horari: Aproximació 20',via 5 hores i descens 1 hora mitja.Total 7 hores.

Material: Unes setze cintes exprés,una plaqueta recuperable per l'iniçi de L4,un parell de tascons i un joc de friends des de l'alien verd al Camalot del 4 repetint 2 i 3.Portàvem un 4 repetit i el del 5 però no l'hem possat.Pot anar bé dur vaguetes fines o tasconets per les expansions del penúltim llarg on si anem amb artificial agraïrem l'estrep.
Grau obligat: V/A1.

Descens: Tenim 3 opcions:
1)Rapelar la via: Amb doble corda de 60 rapelem fins a la R-7, de la R-7 a la R-5, de la R-5 a la R-3, de la R-3 a la R-1 i de la R-1 al terra. En total 5 ràpels.
2)Grimpar i fer dos ràpels fins la Canal de St.Jeroni.Això és el que hem fet nosaltres i amb una hora i mitja erem a Santa Cecília.Des de la darrera reunió crestejar uns deu metres ben aeris fins a un collet evident,explanadeta amb sorra.Aquí hem plegat cordes i ens hem tret els gats.Acte seguit hem crestejat uns 150 metres,cal estar atents al moment de deixar de crestejar i baixar per terreny herbós a la dreta.Alguna pedra penjant dels arbres ens indiquen que anem pel bon camí,baixat i apropant-nos a St.Jeroni.Arribem a una corda fixe que ens deixa a la primera instal.lació de ràpel.Fem 2 ràpels de 40 força nets .El primer sobre d'un arbre i el segón de dos espits amb anella.Els ràpels ens deixen a la Canal de Sant Jeroni per la qual baixem al Camí de l'Arrel que seguint-lo a la dreta ens retorna a Sta.Cecilia.
3) Crestejar fins a St.Jeroni,sense referècies.Com la opció dos però enlloc d'anar a la dreta a buscar els ràpels seguim crestejant fins al cim.Pinta a llarg i penós.
Ressenyes: Escalatroncs i Armand Ballart.Moltes gràcies!.

1. Nosaltres vam pujar fins a Sant Jeroni fa força anys. Estava embardissat i era de mal passar.. Millor els ràpels cap a la canal de Sant Jeroni.