dilluns, 27 de gener del 2020

Via CDR a la Codolosa.

La veritat és que només hem escalat el segón llarg d'aquest itinerari: un combinat de díedre i placa que s'inicia a la primera role de les Cabres i acaba al segón relleu de l'Esperó Blocaire.
 Accés: Aparcament de la Salut,area recreativa al municipi de Collbató.
Aproximació: Des de l'explanada de dalt de les barbacoes agafem un corriol en direcció al torrent.Creuem el torrent per un pont de formigó i despres remontem torrent amunt.Quan la vegetació de l'esquerra desapareix és el moment d'enfilar cap a la base de la paret.Abans hi ha alguna traça però està molt bruta.
La via comença a la dreta de tot de la paret,a dins de la canal.Fletxa picada.
Orientació: Podria ser que sudest.

Material: Nosaltres només hem emprat cintes exprés.L'equipament de la via és curiós: pitons,tacs de fusta i burins amb la recuperable matxacada per que no sigui recuperable.Aquest material probablement envellirà ràpid i els enemics del rovell agariran portar algun ferro.
Horaris: Aproximació 15',via ?.
Grau obligat: V/A0.
Descens: Rapelant per la mateixa via o per les veïnes,preveure recanvis.

dilluns, 20 de gener del 2020

Donec Perificiam al Cap del Ras.

Diria que és una via força guapa i variada.La cova,la posterior sortida al buit,les plaques mantingudes de sortida,els flanqueigos i els díedres del comemcament...te de tot i prou ben parit!.De roca també hi ha de tot,a trams excel.lent a trams sanejada i a trams a controlar,m'imagino que s'anirà fent i millorant. Compte amb fer la via algún dia amb la paret concorreguda que a les travesses tenim números d'enganxar algú.

Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets, aparquem més o menys a la vertical de la via,a on va parar la traça de baixada més o menys.Un pèl abans d'un gran bloc. La via queda just a l'esquerra de l'Agulla de l'Embut.
Aproximació: Nosaltres hem pujat a sac des la pista seguint alguna traça.Segur que surt més a compte pujar fins a l'iniçi d'alguna clàssica i flanquejar.
DP picat a l'inici i bolts visibles en un díedre.
Material: Una quinzena d'expressos,algún tascó i un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 3.Si es va just de grau pot anar bé repetir 1 i/o 2 pel setè llarg.
Horari: Aproximació 20',via 4 hores i descens 30'.
Orientació: Sud.
Grau obligat: 6a/A1.Si no es domina el 6a potser amb el ganxo i la tramposa es pot rebaixar a V+.
Descens: La via acaba en una feixa,la seguim a la dreta amb fites.Amb alguna desgrimpada arribarem a una tartera i d'aquí a la pista on hem aparcat.

dilluns, 13 de gener del 2020

Vies Borges i Felicitat al Roc de Ponent.

Primers metres de la Borges.

Fem aquest parell de vies probablement poc repetides.
La Borges m'ha agradat molt per ser ben sostinguda i amb ambient per lo curta que és.No s'ens ha trencat res però hi ha alguns blocs que sonen a buit i com que semblaria que és un itinerari poc freqüentat he anat tota l'estona amb la mosca darrera l'orella.La sortida que hi ha marcada a la topo podria no ser l'original,uns metres després de superar el pas de 6a ( bolt ) ens plantem sota de dues xemeneies.La de l'esquerra te un pitó vermell,nosaltres hem sortit per la dreta que te una mica de guano però és ben xula.Aquí podria ser que la original enlloc de sortir per aquestes xemeneies anés flanquejant a la dreta ( IV+?).
La Felicitat també m'ha agradat però només la primera tirada,la segona l'he trobat de tràmit.

Accés: A la N-240 que va de Montblnac a Lleida hem de sortir i anar cap al poble de l'Espluga de Francolí. Aquí hem d'agafar la T-7000 que va de Prades a Poblet, direcció Vimbodí. La seguim aproximadament uns 6 quilómetres fins que veiem a ma esquerra una pista asfaltada que s'enfila per una vall, a l'entrada d'aquesta pista hi ha una gran creu i un cartell que diu Vall de Castellfollit. Seguim aquesta pista uns dos quilómetres i just passar una cabana oberta peró en bon estat per vivaquejar aparquem a ma esquerra.

Aproximació: Pujem per la pista uns doscents metres i a ma esquerra agafem una pista que baixa cap al riu, davant d'una tartera. Hem de remontar aquesta tartera,hi ha pals indicadors de l'"Itinerari Geológic".L'inici de la Borges el trobem uns setanta metres per sobre de l'Aresta G.E.R..Hi ha una bona explanada,una vaga en un arbre a mode de R0 i es veu una gran alzina a 10 metres del terra amb un pitó a sota.
El començament de la Felicitat el situem un centenar de metres per sobre de l'Aresta G.E.R.Cal superar caminant uns metres de bosc amb alguna branca xerracada fins a una repissa.Una placa amd dos pitons junts domina aquest relleig ( variant d'entrada difícil ?).Nosaltres hem entrat flanquejant a l'esquerra fins a un pitó de U del qual ja hem pujat recte trobant alguns claus.

Horaris: Aproximació 30',2 hores per la Borges i 1 hora per la Felicitat.Per enllaçar una via amb l'altre uns 15' i per baixar del cim al cotxe uns 40'.
Orientació: Sud.
Material: Nosaltres hem fet servir un tascó petit i el joc de friends des de l'Alien blau al Camalot de l'1.El del 2 no l'hem possat i el del 3 només a la primera tirada de la Borges en un lloc amb alternatives.
A la Borges pot anar bé dur un parell de claus ( plans/extraplans curts ?).

Grau obligat: A la Borges hi ha un pas de V+/6a obligat sortint de la primera reunió,es troba assegurat amb un Universal aparentment bo però s'ha de fer el pas sense veure el següent clau que es troba a uns 4 metres.En aquest tram hem observat un parell de clavadors.
V per la Felicitat.

Descens: Acabar d'arribar al cim. Un cop aquí seguir la carena en direcció N. ( deixant la via a l'esquena ), quan hem carenat uns dos cents metres hem de prendre una mena de canal a la dreta que ens baixa a la tartera per la que hem aproximat, passant per peu de via. Compte en el moment de deixar la carena perquè hi ha fites que segueixen per la carena.
Ressenyes: Així com les fotos són d'en Joan Asín.Merci!!

dimarts, 7 de gener del 2020

Trobat material a La Delgada linea de la vida.

Avui hem trobat una cosa de tèxtil al peu d'aquesta via d'Àger.
Si ho voleu recuperar ja direu.

dilluns, 6 de gener del 2020

Ressenyes del sector El Queixal.

Cal ser curós amb la roca ja que moltes de les vies presenten trams de roca a controlar,tot i que hi ha panys on la pedra és boníssima.Conta amb un total de 14 vies,d'escalada generalment atlètica i de continuïtat.La seva alçada ronda els 20 metres i es troben equipades amb parabolts i químics presentant algún distanciament puntual.
El sector està encarat a Est de manera que roman al sol des de l'alba fins la una/tres.
L'Accés és practicament el mateix que el de La Visera i el podem fer a partir de Centelles o de la carretera N141-c que uneix Moià amb la C-17.

-A partir de Centelles:
Prenem la carretera que duu a la Ferrada i al Puigsagordi,indicació a ma dreta si sortim de la C-17 a Centelles Nord ( sortida 46?).Seguim aquesta carretera de pujada,sempre per la principal uns 6 quilometres.Hem de passar una urbanització,una casa de colonies i un revolt tencat a esquerres on la carretereta deixa de pujar.En aquest revolt agafarem una pista no asfaltada a ma dreta.Caldrà seguir aquesta pista uns 300 metres i llavors agafar una pista molt més petita a ma dreta en direcció al cingle.Aquest canvi de pista pot costar de trobar.Com a referència va bé saber que a l'esquerra hi ha una porta metàl.lica numerada com a 14b.Per accedir a aquesta nova pista cal obrir una porta.
Seguirem aquesta pista uns 300 metres i veurem uns apartadors on deixar el cotxe,aptes per un parell o tres de cotxes.

-Per la N141-c: Si venim de la C-17 agafarem una pista a ma esquerra entre els km 37 i 36.Aquesta pista es troba just després d'un revolt molt tancat i te un cartell que diu  "Camí del Puigsagordi".Seguirem per aquesta pista ignorant una altre pista a ma dreta al costat d'un mas (aquesta porta als sectors de Can Fàcil i Can Fàcil de Dalt ).La pista es torna asfaltada i en un nou encreuament seguim esquerra.La carretera acaba de manera perpendicular a l'anomenada Recta de les Antenes,que seguirem a la dreta.Si anessim a l'esquerra aniriem a la Creu de Collsuspina,les Antenes i La Visera.
Seguim doncs la Recta de les Antenes a la dreta ( direcció Centelles,BCN) 300 metres aproximadament.Aquí haurem d'agafar una nova pista a l'esquerra ( direcció a l'espadat ) més petita i amb una porta a l'inici.Com a punt de referència va bé saber que a ma dreta hi ha una porta metal.lica verda numerada com a 14b.

L'aproximació la fem anant a buscar un grau que hi ha a sota la linea elèctrica i que comodament ens diposita a la base de l'espadat,el seguim a ma esquerra ( direcció antenes ),5' des de l'aparcament.