divendres, 9 de novembre del 2018

Esperonet Utopia al Cingle de la To.

Vàrem anar a espetagar en aquest cingle rebotits d'una altre paret. Un ràpid cop d'ull a la xarxa ens va donar a entendre que aquesta era la via més repetida de la paret,cosa que volia dir o que era la més equipada,la més maca o la de més bon fer de la paret. No hem estudiat els altres itineraris però aquest ens ha semblat un bon primer contacte amb el Cingle de la Tor.Recorregut força variat malgrat que curt,equipament molt correcte deixant marge per l'autoprotecció i arreglant roca i matolls pensant en els repetidors...gràcies Kutres!.Més bon ambient del que semblaria,la roca i alguns passatges atlètics m'han fet pensar en Ordesa.
Orientació: Podria ser Sud.
Material: Joc de friends des de l'Alien vermell a Camalot del 2.
Accés: Nosaltres hem accedit a l'aparcament amb la C-15 i cap problema,millor amb un turisme una mica alt i valent.Cal anar fins al municipi de la Nou de Berguedà.Creuem el poble en direcció Malanyeu. Deixem un trencant a l'esquerra que porta a Malanyeu i seguidament creuem una casa. Després l'asfalt desapareix i passem a circular per pista.Passem per davant d'una formatgeria.Al cap d'una estona hem de trencar a l'esquerra seguint una pista a ma esquerra amb un cartell que diu La Tor. A uns 400 metres d'aquest trencall la pista fa un tomb a la dreta,si anem rectes quedem morts en un prat,a 300 metres d'aquest tomb trobem la masia de la Tor.A partir d'aquest mas nosaltres hem fet 500 metres més de pista,fins una cruïlla de pistes de desemboscar força perdudes. De la formatgeria en amunt cal anar obrint vailets.
Aproximació: Apurant el cotxe fins on ho hem fet nosaltres no hi esmerçarem més de vint minuts. Seguim la pista que portàvem ( marques vermelles) i en 30 metres agafem una pista de desemboscar a l'esquerra amb alguna marca blava.Aquesta pista força perduda ens permet arribar a un prat amb una bona panoràmica de la paret.Des d'aquest prat anem a flanc cap al peu de via per terreny poc embardissat encara que un pèl incómode.
A l'iniçi de la via hi ha dues grans soques escapçades i es veu la primera xapa a uns vuit metres del terra.
Grau obligat: V.
Descens: Cal carenar cap a l'est ( dreta).Des de la darrera reunió baixar al vessant oposat per evitar una bretxa i tornar a guanyar el cordal,embardissat. Seguim carenant en direcció a un coll que de seguida ens és visible. Assolit l'esmentat coll hi trobarem,a ma dreta,el corriol de marques vermelles que baixa força empipat i que ens deixarà al cotxe.
Horaris:Aproximació 20',via 1 hora 30' i baixada 30'.