dimarts, 1 d’octubre del 2019

Maria de ca l'Anglada a la paret del Devesó.

Ens ha agradat molt,la típica escalada de navegació plaquera de Malanyeu amb una roca de somni.Ens ha semblat igual de bona i del mateix estil que la Nadal i la Aromes de Malanyeu,aquestes dues potser són un pèl més difícils però també tenen més equipament.La darrera tirada està molt ben trobada i et fa escalar quan et penses que només serà un tràmit rostollaire abans de petjar la carena.
L'únic que potser ens podria disgustar serien els dos trams de roca a controlar i algun arbust que hi ha al final del segon i tercer llarg.La primera reunió l'hem fet a la Nadal , uns cinc metres més amunt. Semblava més còmode i ferma ( 2 bolts i mogollón de burils ),la original queda en una fissura a l'esquerra ( ponts de roca i pitons ).

Accés: Poble de Malnyeu,aparcament a l'entrada del poble.A sobre de l'església i el camp de futbol.
Aproximació: Del poble seguim el PR passant per darrera de l'església. Un cop hem sortit del poble arribem a una cruïlla de pistes.El PR baixa cap a una casa, nosaltres hem d'agafar la pista de dalt que ens portarà a uns camps enfeixats. Pujem una miqueta i travessem els camps cap a l'esquerra per una traça amb alguna fita. Seguim una estoneta cap a l'est,amb la paret a l'esquerra. Baixem al rec,el creuem i pugem a la paret. Amb la fotografia que penjo podrem ubicar la via des de l'aproximació.Inici comú amb la Nadal que te el nom escrit amb  rotulador.Nosaltres hem comencat la via agafant el primer pont de roca de la Nadal i després ja veiem els ponts de roca de la nostre via que marxen a l'esquerra i els de la Nadal que van a la dreta.Durant els primers trenta metres tindrem els bolts de la via El recipiente del pecado a la nostre esquerra ( ruta esportiva d'un sol llarg ).
Material: Nosaltres hem possat algún Tricam ( negre,rosa i vermell ), un parell de bicoins,un joc de friends entre l'Alien groc i el Camalot del 2 així com un grapat de cordinos i navalla per anar canviant cordinos ja que alguns estan molt tocats. Nosaltres n'hem deixat un al final del primer llarg,és petit però guia i dona moral.Mola doble corda i unes 20 cintes exprés.
Grau obligat: V+/A0.Amb traça i ferro sempre pots posar alguna peça potser no boníssima però per sortir amb artifo deu donar. No és una via exposada però l'assegurament no sempre és evident.
Orientació: Sud.
Horari: Aproximació 20',via 4 hores i descens ( ràpels+ retorn cotxe ) 1 hora.
Descens: Nosaltres hem rapelat per la veïna Badalona amb 3 ràpels (35,50 i 25,recanvis ). Del final de la via crestejar a l'esquerra uns 50 metres fins a trobar un bolt del 8 que assegura el pas d'abocar-se al cingle on trobem el primer ràpel.
Ressenya: Joanasínblogspot.Gràcies!

1. El L1 comença un poc a l'esquerra de la "recipiente" tot superant un petit desplom. L'Amadeu ens va convidar a fer la primera repetició a poc d'obrir-la, però a la meva companya se li va fer dur el desplom i des de la R1 (l'original) vaig baixar...alguns dels ponts de pedra son testimonials: igual et penjes i peten...
    De tota manera el llarg em va semblar genial.

2. Gràcies per la informació!.
    Si pots ves a fer els altres que valen la pena.