dilluns, 25 de setembre del 2023

Cerdà Pokorski a la Prenyada.

Algú ha fet alguna Cerdà Pokorski que no l'hi hagi agradat?. Jo tampoc. Un itinerari ben variat, lògic i amb ambient. Oberta als 50's i reequipada als anys 90 amb espits TAK, ara ja pràcticament tot la ferralla ha agafat el mateix color i ja és una bona via per gaudir del bon rovell montserratí. Hi ha força trams de fissura on podem reforçar l'equipament. Hem entrat per l'entrada original on hi ha un llastrot tamany rentadora que fot una mica de mala ganya.Al darrer llarg hi ha un cap de burí que costa de veure,és abans d'encarar el segón tram damunt d'una petita bauma.

Accés: Monestir de Montserrat. Aparcament de pagament (6.5€), descompte presentant targeta federativa (4€).
Aproximació:  Pugem per les Escales dels Pobres fins al Pla de Sta. Anna. Aquí hem d'agafar un camí a mà dreta que, passant per unes escales, porta fins al refugi de Sant Benet. Deixem el refugi a la nostre esquerra, creuem una porta i arribem a un trencall: esquerra Sant Salvador i a la dreta baixariem cap a l'Ermita de Trinitat. A la nostre esquerra veurem una primera agulla que és el Contrafort de la Prenyada i que està enganxada a la Prenyada. Pugem per la canal de l'esquerra i anem a buscar la cara Nord de la Prenyada. Amb una mica de traça entre les branques podrem veure la part de dalt de la paret amb uns sostres, la nostre via comença a l'esquerra d'aquests sostres. Per arribar a peu de via cal grimpar per uns escalons herbosos fins al peu d'una fissura diagonal a esquerres amb un pont de roca que costa molt de veure.
Material: Nosaltres hem passat amb una plaqueta recuperable, unes 15 cintes exprés així com un joc de friends des de l'Alien negre al Camalot del 0.75. Algunes ressenyes aconsellen agafar un joc fins al 2 així com un parell de pitons. Si teniu talls de corda per llençar hi ha ponts de roca que pot estar bé canviar.
Grau obligat: V+/A1e. Al darrer llarg hi ha una remada inicial de V de mal protegir i amb caiguda a replà,la resta amb material envellit però força assegurat.
Orientació: Nord Est,sol fins les 11.En èpoques de pluja podem trobar-la molla.
Horaris: Aproximació 45',via 2'5 hores i del cim al Monestir 1 hora.
 Descens: Fem un ràpel de 25 m per la cara nord fins una canal, dos bolts amb cadena i anella. Des de allà baixem la canal fins un collet entre la Prenyada i la Roca d'en Barberà. Aquí fem un xic de pujada a l'esquerra per assolir el coll i baixem per una canal fins la base de la cara sud de la Prenyada. Baixem per una nova canal i agafem un corriol a ma esquerra que ens acosta al refugi de Sant Benet.