dijous, 13 d’octubre del 2011

Via Dolors-Ferrer. Pic Anyeller

-Cordada: Laura Planella i Jesús Teixidor. ( Agost 2011 )
-Ressenya: La de la guia “55 escaladas en Catalunya” d’en Joan Jover. Varem deixar una fita per on varem començar nosaltres que no tenim clar que fos l’inici de la via. Un cop s’agafa la fisura és evident.
-Aproximació: Varem pujar des del dipòsit de sobre Prat-Balaguer (França). El camí fins el dipòsit és xungot però es puja sense 4x4. D’allà fins el peu de via varem trigar unes 2,5 – 3h però anavem molt carregats.
-Material: Camalots 0.3 fins 2 i joc de tascons. Hi ha alguns claus a la via.
-Via: Puja per la dreta del coll que separa el pic Rodó i l’Anyeller (cara Oest). Clàssica i buscant la línia més evident de la paret. El segon llarg de fisura-xemeneia és el més guapo, tot i no superar el IV+ és bastant vertical i et fa mirar per on escales. On la fisura desploma una mica es surt cap a la placa esquerra i desprès es torna a entrar. Cal anar buscant el camí més fàcil sobre roca prou franca per l’indret on es troba. En total deu fer uns 130 mts, tot i que pots allargar-la fins ben bé dalt la cresta.
Entorn molt guapo i ferèstec. Tranquilitat garantida.
-Descens: Continuem la cresta Rodó-Anyeller fins que trobem un coll que ens torna a deixar al prat on haviem fet el bivac.