divendres, 20 de maig del 2011

EstorachTorras Nubiola al Timbaler del Bruc.

Recato de les piades del CAC aquesta via de la zona del Vermell, feta amb l'Albert Macau diria que una tarda de principis de tardor:
"Epa!.Ahir a la tarda amb l'Albert de ressenya vàrem anar a fer la via Estorach-Torres-Nubiola al Timbaler del Bruc.
-Aproximació: El punt de partida és conegut per tots els qui practiquen escalada esportiva a Montserrat:cal anar al pàrquing del Vermell de Xincarró.Pels qui no poden veure-ho a la ressenya de'n Luichy de la cara Sud,a l'Anna del Bruc en ténen un exemplar de consulta.Més o menys seria anar al Bruc,trencar a la dreta a l'escola,baixar i tornar a pujar,girar a l'esquerra i anar paral.lels a la Cara Sud com si anessim cap a Can Massana ( cartells que marquen cap al refugi d'Agulles ? ).Al cap d'uns cinc minuts més o menys aparcar a l'alçada d'uns olivars amb una fita gran esgavellada.Agafar aquest camí de la dreta i seguir-lo.Passat el característic Gerro,arribem a sota del Timbaler,una traça ben marcada a l'esquerra puja fins al peu mateix de la xemeneia.

-Via: La via deu fer una vuitantena de metres i la vàrem fer amb dos llargs de corda.La primera tirada guanya el Coll de la Dama,situat entre el Timbal i el Timbaler.Tot aquest llarg discorre per una xemeneia totalment desequipada peró que es deixa anar assegurant,un començament amb roca un xic terrossa i després el tema ja millora.La seva dificultat deu rondar el V grau.Al coll trobem dos espits per fer la primera reunió.El segon llarg és el mític,nosaltres el vàrem trobar treballós peró no expossat:sortim de la reunió en X o si podem en oposició (nosaltres mirant al Timbaler),trobem un cargol d'espit força avall,un forat on entra un C2 i finalment arribem a la fissura on nosaltres hem possat dos V per fer el canvi de paret i enganxar-nos a la paret del Timbaler.Seguint la fissura trobem una escarpia i una V antiga.Quan deixen d'haver-hi emplaçaments per les assegurançes sortim en lliure no massa complicat ( V ),evitem el sostre per la dreta assegurats per un buril i un petit resalt un pel descompost ens deixa al cim.Aquí trobem un pi força petit per fer reunió,un deu metres a l'esquerra hi ha un parabolt.El que vàrem fer nosaltres va ser assegurar des de el pi per més comoditats peró amb la corda fixada al parabolt per si de cas.Penjo una ressenya dels Dalton, crec que a l'Anna del Bruc n'hi ha una de dibuixada prou ben parida.

De material hem fet servir:estrep,una plaqueta recuperable,joc de tascons,joc d'aliens,els camalots fins al 2,quatre V ( tres mitjanes i una petita ) i una U llarga.La dificultat obligada creiem que és V/A1 i la roca bona amb el típic tram molt puntual que demana més atenció.
Duiem la ressenya de'n Luichy ( ni cas amb els claus ),peró molt millor la de'n Picazo que està a ressenya.net.L'Albert quan pugui penjarà la ressenya a la seva webb.Informacions vagues al blogg dels Dalton.
Molt recomanble via per als amants de les clàssiques montserratines"