diumenge, 17 de juny del 2012

Víctimes del 92 a Canalda

-Cordada: Berta i Busquets.
-Ressenya:

-Orientació/època: Cara Sud, millor a l'hivern. Nosaltres hi hem anat de rebot i hem començat la via a les 16 hores, el començament estava a l'ombra. Com que som una cordada lenta l'ombra ens ha anat seguint i hem fet tota la via a l'ombra.
-Aproximació: De l'aparcament seguir uns metres la carretera ( esquerra ) i ja trobem un camí que puja cap a peu de paret. La via queda a les plaques a l'esquerra del gran arc per on va la Dimensió Aproximada. Parabolts visibles.

-Material: Joc de tascons, semàfor d'Aliens i el blau i Camalots 1 i 2. Si només porteu l'1 també va bé, ja que l'únic lloc on hem possat el 2 també entrava l'1 i aquest l'hem possat en un parell de llocs més
-Via: En general ens ha agradat, l'única pega és que en un 80% de la ruta la roca te una sorreta gris que emprenya un xic. Les dues primeres tirades ténen un bon ambient i la darrera també. La roca en general bona peró te trams on ens l'hem de mirar. Com a totes les vies de Canalda hem de flanqueijar continuament per buscar el punt feble de la paret, la dificultat obligada és de V+ tant pel primer de cordada com pel segon. Hi ha trams de IV on costa asegurar-se, nosaltres no som massa hàbils suposo que algú més rodat no dirà el mateix.

-Descèns: Un cop acabada la via acabem de grimpar un resalt. Seguim una bona traça a l'esquerra, planejant. Creuem una canal i acabem d'arribar a la vertical d'una gran gàbia penjant a la paret. Aquí baixem pel bosc fins a un camí. Diria que si el seguim a l'esquerra passem per sota d'unes baumes i anem a parar a peu de paret. En comptes d'aixó l'hem seguit a la dreta i hem anat a parar a una pista. L'hem seguida de baixada i just abans d'arribar a un prat hem agafat un corriol a l'esquerra que ens ha dut a peu de paret.

1. eo marc, bona via

aquest hivern vaig fresar el camí de baixada x l'esquerra de la paret que ja començava a estar ben brut i si, hi ha un punt força evident quan trobes un corriol horitzontal que cal anar a l'esquerra. Es passa sota una bauma que fan servir de corral i continua el camí avall fins a passar pel peu de parte, ca la Rita i aparcament. Millor opció que el que vau fer vosaltres. Vaig deixar-hi fites, potser no hi són?

ara a per la somni quan torni la fresqueta!

1. Ei Edu!, les fites no hi són peró jo recordava que les altres vegades que haviem baixat passavem per les baumes peró en Berta em va començar a menjar el coco que no era per allà i vàrem recular quan ja haviem passat les baumes...estava un xic embardissat!

A veure quan coincidim!!!!