divendres, 9 de maig del 2014

Aresta Nord al Castell Ample.

-Cordada: Txus i Busquets.
-Accés: Des de Vic agafem l'Eix en direcció Girona i el deixem a la sortida de Folgueroles i Calldetenes. Anem a Folgueroles i agafem la N-141d en direcció a Vilanova de Sau. Hem de seguir aquesta carretera aproximadament fins al quilòmetre 13'3. En aquest punt hi ha un ampli aparcament a ma esquerra, a l'entrada d'una pista i just abans d'un revolt a la dreta. Des de la carretera ja es distingeix l'agulla, encara que amb la perspectiva sembla enganxada al cingle de darrera. Al cim hi ha una senyera que també es veu des de la carretera.
-Aproximació: Si tenim sort podrem passar per la pista de desemboscar que passa a uns cent metres per sota del peu de via. Nosaltres la vàrem trobar tancada amb un soc immens i vàrem haver de caminar per aquesta pista, uns deu minuts. Enfilem per dins del bosc fins al peu de la paret, hem d'anar a l'esquerra a enganxar la vira, a l'inci de la qual hem fet la R0.

-Orientació: Nord-Est.
-Material: Bagues per arbres, doble corda, cintes llargues, un joc de tascons i els Camalots 0.5,0.75 i 1. El Camalot del 5 va molt bé, per protegir el V+ de la primera tirada i pel díedre final ( IV ).
-Ressenya: Nosaltres anàvem amb el croquis i el text del llibre d'Osona Vertical,amb el qual vàrem anar trobant la via. Com que queda lleig escanejar-la n'hem fet una de pròpia.

-Via: L'hem trobat molt autèntica, amb una roca en la que al principi costa confiar-hi però que acaba aguantant. Les tirades tenen força ambient i són guapes d'escalar. La via ha estat reequipada amb P's que sembla ser que són els ancoratges fixes que millor aguanten en aquest tipus de roca. Nosaltres hem escalat la via en dos llargs, una primera tirada fins l'arbre de R3 i d'aquí fins al cim, compte amb el fregament en aquest segon llarg. Podríem fraccionar aquesta tirada: trobem una primera role que te una P i dos llapisos antics i un altre a deu metres del cim que te una P i una fissura ample de Camalot del 5.
Comparat amb les altres vies que hem a la zona de l'embassament i per tant amb la mateixa roca l'hem trobat més obligada que la Mare de Déu dels Cingles i menys que la 1000 Homes.

-Descens: Segons la guia hi ha dos rapels muntats en arbres. Nosaltres no hem sabut trobar cap vaga a cap arbre. Hem deixat un tros de corda blava en una alzina que hi ha a la dreta,cara Oest. D'aquí hem arribat a terra amb un sol ràpel de 55 metres. L'alzina de la que hem rapelat és bona però està molt arran de cingle, a part de deixar-hi un maillon estaria bé portar un tall de corda d'uns deu metres per vincular aquesta alzina amb algun altre arbre del cim. Ja dic que l'alzina està bé però està força penjada al cingle i carda basarda arrencar-la.
Rapelant passem per la repissa on hem fet la primer role i aquí també hi ha arbres on podríem instal.lar un ràpel per si convé fraccionar.

1. Hola company,
    m'alegro que ens hagis fet una visita i que l'hagis disfrutada, l'escalada a Osona no és per tots els paladars. Vindria a ser com menjar cargols: o t'encanten o no els has provat mai ni tens intenció de fer-ho.
    Si no recordo malament, la resenya de la via no surt al llibre d'Osona Vertical i crec que anirà molt bé que n'hagis fet una. A més recomanes dur el Cam del 5 i estic totalment d'acord amb tu.
    Si no et sap greu, copiaré aquesta ressenya que has fet i juntament amb l'enllaç a aquest post el penjaré a un blog que tinc mig començat (i bastant parat) www.osonaclimbs.blogspot.com.es per tal d'aglutinar tota la info que vaig trobant de l'escalada a OSona i que va quedar a fora del llibre.
    Fins aviat

1. Bones!.

Pots utilitzar TOT el material que vulguis del bloc, per aixo hi és!,cap problema!.

La ressenya si que surt al llibre, nosaltres és la que dúiem!. Les que no surten d'aquella zona són el Díedre Est, la UEV i la Montserrat, no se si tu en tens alguna ressenya i me la podries passar....

Deu fer quatre anys vàrem obrir una via al CIngle del Far, la Via de la Xemeneia que evidentment no surt al llibre d'Osona. La tinc aquí al bloc si la vols penjar al teu bloc o vols que te la enviï.

Salut i gres!

2. Sobre les altres vies del castell ample no tinc la ressenya. En tot cas si t'interessesin molt les podria demanar a en Pep Vila o en Miquel Perez que de ben segur si les tenen.
    Sobre la via de la xemeneia del Far que comentes que heu obert, efectivament si que la utilitzaré.
    Moltes gracies i fins aviat

3. Tranki!, no t'hi matis...suposo que amb la info del llibre ja farem el fet.
    Si et cal alguna info més no dubtis a demanar-ho.