divendres, 12 de desembre del 2014

Nova Via: Jordi Petit.

En Berta em passa la ressenya d'aquesta nova via que va començar a obrir en solitari i la va acabar amb l'ajuda d'en Cesar, en Beto i en Miquel Sanchez.
La via està situada en una paret de la que no se el nom de la Vall d'Aran i la roca diria que és granit.
-Accés:  Des de Viella anirem fins a Salardú i després fins a Unha. Aparcarem en el Parquing gran que hi ha al poble.
-Aproximació:  Des de l'aparcament seguirem les indicacions per anar a la Via ferrata (cartellets de fusta taronges). Al cap de poc d'haver començat el camí deixarem un altre camí a la nostre esquerra i creuarem una tartera tot entrant en un bosc. Al cap de poc trobarem un camí a mà esquerra i el prendrem. Aquest és el camí de baixada dels segon tram de la ferrada. S'ha de seguir aquest camí fins trobar-nos a la vertical de l'evident diedre del tercer llarg i llavors abandonarem el camí per pujar per una pendent herbosa fins al peu de la paret, 45min aproximadament. És aconsellable equipar-se l'arnés abans d'abandonar el camí doncs el peu de via no és gens còmode.

-Material: Aliens del blau al vermell i camalots del 0,5 al 2 repetint algun mitjà, també poden anar bé els tascons.
-Orientació: Sud.
-Descens:Al final de la via agafarem una feixa cap a la dreta (mirant a la paret) fins arribar a la via ferrata la qual pujarem fins al final i a partir d'allà es baixa caminant seguint unes marques taronges cap a dalt i amb tendencia a l'esquerra (1 hora aprox).
Al parquing de Unha on deixem el cotxe hi ha un cartell informatiu sobre la via ferrata on explica el descens.

1. Ei Marc merci per penjar-la!!! La paret està en el Pui d'Unha i l'orientaciò es Sud. El descens també es pot fer rapelant per la via (3 rapels). A veure si vens a repetir-la!!!
    Salut kalamity!!

1. Kalamitat!!!, per pujar-la a repetir haurem d'esperar a que no hi hagi neu!!!,quan pugui posso la informació que falta,a veure quan podem coincidir i fem una escapada del Kalamity's Team!!!
      Una abraçada!!!

2. Via bonica que millorarà amb el pas de cordades. Combinada amb l'entrada i sortida de la ferrata queda una jornada ben complerta.
    No us deixeu els friends i a gaudir del segon 6a+!
    Gràcies per la feina!
    Familia Otis.

3. Ei! me n'alegro que us hagi agradat l'hi diré al col.lega que la va obrir que estarà content.
    Salut familia!...a veure si tornem a coincidir!