dilluns, 19 de març del 2018

Nexus a la Carena del Dumbo.

Típica escalada de IV/IV+ d'Agulles que ens posarà a "puesto". Ens vam acostar a la Carena del Dumbo amb la idea de fer alguna via, potser la Llimac groc, però ens vam plantar al peu de la Nexus i ens va semblar prou atractiva. Està equipada amb espits amb xapa petita bastant separats i que costen de veure. L'escalada és una mica exposada perquè tampoc hi ha massa possibilitat d'afegir-hi res més. A més a més, la roca no dóna molta confiança perquè hi ha crostetes que es trenquen. A la R1 només hi ha dos espits, es veu una mica cutre. Nosaltres ens la vam saltar i vam empalmar els dos llargs fins a muntar reunió a les alzines del cim. No sé si és la millor opció perquè vam fer un ensamble de 10/15 metres. Potser en algun punt al voltant de la R1 es pot muntar una reunió als arbres de la canal de la dreta.Hi ha una falsa R1 a uns 15 mètres del terra.

-Cordada: Macau i Busquets.
-Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€.
-Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles ( senyalitzat ). Al cap de mitja hora arribarem al Pas de la Portella, el superem i un cop al coll del damunt hem baixat pel vessant oposat. Passem de llarg del refugi i agafem la Canal Ampla fins a localitzar la cara est del Dumbo. Després pugem pel bosc fins a peu de paret. La resseguim cap a la dreta fins arribar a un esperó separat de la paret principal, i amb una canaleta a la dreta. La via va per aquest esperó, si ens hi fixem veurem una xapa rovellada a uns 5 metres del terra.

-Orientació: Est.

-Material: Cintes exprés. Nosaltres hem pogut posar un friend tipus Camalot petit (0.5 o 0.75) en una fissura al final de la via.
-Grau Obligat: En general és IV/IV+ però hi ha un pas de V.
-Descens: Desgrimpem sense problemes per l'aresta nord. I després baixem per dins el bosc fins la Canal Ampla.

-Ressenya: Nosaltres hem anat amb topo de la guia nova d'Agulles.

1. Enhorabona, una via del Remi sempre fa patxoca...tot i que amb els comentaris que hi feu no m'heu engrescat gaire eh?!

2. Poc que s'arruinarà pas aquest noi cardan xapes!.
    La veritat és que fa un any que la vàrem fer i no recordo resmés del que diu la piada.