divendres, 22 de juny del 2018

Gallifardeu a la Paret de Mordor.

Guapa via esportiva amb el segell Guti: equipament abundant i roca sanejada,gràcies. Les dificultats són homogènies i malgrat el final del primer llarg sostingudes. A més a més l'escalada és ben variada: iniçi a bloc,segona tirada de col.locació i darrer llarg de continuïtat.Menció especial a la bonica tirada final. Tot i la feinada dels aperturistes a la via queden blocs per baixar sobretot si sortim de la linea recta de les xapes,compte que van directes a la transitada carretera de la base. Sembla factible enllaçar les dues primeres tirades sempre i quan s'alternin bé els xapatges.

Accés: Cal anar al poble de Sant Llorenç de Montgai i aparcar just sota de l'Esperó Remacha. Si venim de Camarasa ens queda a l'esquerra just passada la paret de l'Os. L'Esperó Remacha és perfectament reconeixible per la làpida que hi ha a la seva base.
Aproximació: Arribar a la base de l'Esperó Remacha superant un petit ressalt amb l'ajuda d'una cadena. Un cop a la base de l'esperó flanquejar deu metres a l'esquerra on hi ha el peu de via. Bolts visibles en una placa vermellosa vertical,diria que les xapes són daurades.
Orientació: Falten dades.

Material: 11 cintes exprés sinó enllaçem.
Grau Obligat: V+/A0.
Descens: La via te dues anelles per reunió però diria que no és gaire bona idea rapelar-la ja que creua terreny verge on facilment podem fer caure algún armari. Hi ha qui rapela per la veïna Diablillos.Nosaltres hem anat seguint traçes a la dreta de baixada per enllaçar amb la baixada de la paret de l'Ós i en 15 minuts tornàvem a ser al cotxe.