dilluns, 26 de setembre del 2022

Normal a la Castellassa

Gran clàssica de Sant Llorenç, avui en dia qualsevol xitxarel·lo com un servidor la troba divertida i entretinguda mentre que en el seu dia devia ser una escalada extrema. Com a bons escaquejadors hem fet totes les variants possibles, per escalar una mica més i grimpar un xic menys. Algun tram exposat, algun tram de mala roca no fos cas que ens en descuidéssim de que soms a Santllors però tot en una dificultat ben amable. Hem entrat per la fissura directa i hem pujat al Pastor o la Cabreta, ara no se com es diu.

Accés: Estacionar al final del Carrer Vista Alegre.

Aproximació: Prenem la pujada en direcció a La Mola i de seguida agafem un trencant a ma dreta que porta de manera força directe fins la base de la Castellassa de Can Torras. Diria que a estones ens enfilàvem per dins del bosc i que vàrem passar per sota d'una paret amb una petita passera repicada.

Grau Obligat: V.

Orientació: Sudoest.

Material: Quatre cintes exprés i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot 0.75.

Horaris: Aproximació 25',via i ràpel 1 hora.

Descens:  Hi ha diverses opcions per baixar des de la Torre:

• Un únic ràpel d’uns 50 m cap a l’est, que ens porta directament a terra.
  • Un ràpel d’uns 25 m cap a l’est, i després un altre d’uns 30 m fins al terra.
  • Desfer la via normal. En aquest cas, fem un ràpel d’uns 15 m fins al tram fàcil de la via normal, flanquegem la Castellassa amb precaució, i després un ràpel de 35 m i un darrer ràpel de 10 m. Potser és una mica més entretingut, però és l’opció més recomanable per evitar problemes al recuperar les cordes.

1. Una clàssica que no podia faltar Marc ! l'entrada pel diedre de l'esquerra, la normal de tota la vida és molt ferma, si no l'has fet te la recomano. El cim que deus haver fet és la Gepa , la cabreta és l'avantcim on fas reunió abans de pujar a la Torre.

1. Gràcies per la informació Jaume!.
      A veure si alguna tarda em portes a fer alguna vieta assequible per Sant Llorenç.