dilluns, 10 de juny del 2024

Club Alpí Sabadell al Punyalet.

Per nosaltres ha estat una activitat en que hem fangat els mateixos metres que hem grimpat,tot i així ens ha agradat molt l'activitat. M'imagino que si se'n sap més que nosaltres, cosa no massa difícil, podem escalar l'anomenada Integral Punyalada i llavors fa l'efecte que només tocarem roca. Nosaltres hem fet el següent:
L1: Segon espit de la Bidri  hem agafat una corda fixe a l'esquerra i hem fet reunió a l'arbre on hi ha fixada la corda ( 30 ), en lloc d'això l'Escalatroncs fa tota la primera tirada i apareix a la xemeneia per la dreta, canviant tota l'embardissada de la nostre segona tirada per un llarg més de xemeneia.
L2: Cornisa esquerra i remuntar canal fins peu de la xemeneia. Millor amb quecs(30).N
L3: Escalar tota la xemeneia(25).

L4: Pas de placa,diagonal a la dreta a trobar un díedre.Pujar a l'Agulla Alta del Punyalet i baixar a una bretxa.
L5: Amb l'ajuda del boix agafar la paret i xapar un burí.Fer un pas vertical i d'aquí trencar a la dreta cap a la canal que remuntem fins al camí d'agulles (40). Crec que l'Escalatroncs el que fa és sortir recte del burí,sinó també hi ha l'opció de fer un ràpel curt (4m?) fins la canal de la dreta i remontar-la amb algun pas de IV.

Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€ (2€ si estàs federat).
Aproximació: Des de l’aparcament de Can Maçana, prendre el GR-172 en direcció al Monestir. Passat Coll Guirló, seguir a mà dreta pel camí del Refugi Vicenç Barbé. I, al cap d’un centenar de metres, prendre un corriol a mà esquerra que, després d’un primer tram indefinit, acaba entrant en una «canaleta» que duu fins a la base de la paret,al peu de via de la Cerdà Riera. Flanquegem uns metres a la dreta i localitzem l'inici per la Bidri,llastra caracterísrica i assegurances així com corda fixe visibles.Fotografia:

Grau Obligat:
V+/A0.
Horaris: Aproximació 30',via 4 hores i descens 30'.
Material: Un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 3. Hagués fet servei algun estri per pujar per la corda fixe de la primera triada.

Orientació: Nord.
Descens: Caminant cap a la dreta amb alguna desgrimpada fàcil assolim el Pas de la Portella. Baixem i de seguida retrobem el camí de l'aproximació.
Ressenyes: Jralsina,Walero,Escalatroncs i Rocacalenta...moltes gràcies!.