dijous, 12 de setembre del 2024

Via del Jabato a l'Agulla Fàcil.

Queda molt a ma si ens atrevim a fer el segon ràpel del Ditet on podem escalar la Martí Andreví. La via en si és una rampa amb un díedre un xic més dret, amb equipament minimalista i que un cop al cim ens deixa força a prop de l'inici de la Bernat Amalia cosa que ens permetria escalar un munt de metres de V.
Hem enllaçat les dues darreres tirades.

Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€.
Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles (senyalitzat). Al cap de mitja hora arribarem al Pas de la Portella, el superem i un cop al coll del damunt baixem pel vessant oposat. Passem de llarg del refugi,creuem la Canal Ample on comença Frares. Anem seguint el mateix camí on anem trobant marques de P.R i quan arribem més o menys a sota del Lloro agafem el torrent homónim que mena a la base d'aquesta agulla.Una miqueta abans d'arribar al Dit veurem dues agulles a la nostre dreta: el Ditet i en segon terme l'Agulla Fàcil. Trenquem a la dreta sense camí,voregem unes roques que serien un contrafort del Ditet i arribem a la base de l'aresta sud de la Fàcil.
L'inici de la via és una rampa tombada a l'esquerra de la canal arbarada que separa la Fàcil el Ditet. No veurem cap assegurança,suposo que podem pujar una mica per on volguem mentre anem a espetegar a la primera reunió que queda a la base d'una evident fissura a dretes perfectament visible des del terra.Nosaltres hem escalat a uns deu metres de la canal del Ditet i a uns cinc metres del terra hem trobat un antic clavador on hi entra un Alien vermell.
Horaris: Aproximació 45',via 1 hora i descens 1 hora.

Material: Aliens del blau al vermell i el Camalot del 2.
Grau obligat: V/A0,trams de IV exposats però amb bona roca.
Orientació: Sud.
Descens: Carenem de pujada en direcció N,seguint la mateixa direcció començem a perdre cota fins que trenquem a ma esquerra on una corda ens permet tornar al Torrent del Lloro per on hem aproximat.