dilluns, 24 de març del 2025

Ui la que t'espera al Sòcol del Montroig.

 

La recordo prou guapa.Nosaltres la vàrem fer fot cosa d'un parell d'anys i estava tendre de manera que calia certa cura amb la roca.M'imagino que a dia d'avui el tema ja deu ser una altre cosa. L'itinerari comença a la cornisa on hi ha els sectors Solàrium i Cova de l'Escaleta,on podem arribar escalant o caminant.Nosaltres l'hem escalat després de rapelar-la ja que acabàvem de fer la Via del dil·luvi. Hem enllaçat les dues primeres tirades la role està molt desplaçada a la dreta i no l'hem vist una mica de fregament peró queda una tirda guapa. Al tercer llag hem anat directes a la dreta a caçar la role del ràpel,compte amb el pèndol del segón.


Accés: Aparquem just passats els túnels de l’embassament de Camarasa, venint de Balaguer direcció Tremp.
Aproximació: Tornem enrere caminant per la carretera (C13) i un cop sortim del primer túnel a mà dreta trobem un sender que s’enfila amunt en busca dels espadats que dominen la vall.Continuem sempre pel sender més marcat que avança planejant creuant per sota els murs del Solàrium (no prendre cap dels corriols que van a la seva base). Cap al final trobem algun trams de passamà i graons metàl·lics que ens deixen sota els panys francs de la Cova de l’Escaleta. Aquí sota penjo un retratu de la via i mé avall una foto d'un Gall començant lo rut,moltes gràcies!!.Poc que trobariem pas les vies sense vosaltres!.


Material:
Un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 2.
Horaris: Aproximació caminant 25 minuts,via i ràpel 2 hores. Del peu de via al cotxe 20 minuts.
Orientació: No n'estic segur però diria que sud est.  
Grau obligat: 6a(?).



Descens: Nosaltres hem fet un sol ràpel de 60 metres per la mateixa via.Compte que cal encertar el punt d'aterratge sinó ens tocarà nedar entre bardisses. Possibilitat de fraccionar el ràpel. Dos bolts amb cordino i una anella.
Ressenyes: L'accés i l'aproximació són de Benvinguts al Pradís mentre que la ressenya així com la foto de l'inici de Lo Gall.Moltes gràcies a tothom!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada