dimecres, 2 de novembre del 2011

Fulgencio al Hueso.

-Cordada: Roger Valimañas i Busquets.
-Ressenya:  Duiem la de las 100 Classicas de España.

-Aproximació: Aparquem a Canto Cochino. Creuem el riu i anem pujant per un camí molt fressat
 ( Autopista de la Pedriza ). Sempre amb el riu a la dreta. Al cap d'una estoneta creuem el riu per un pont i arribem al Refugio Giner. Aquí tombem a l'esquerra,passem per una font i al cap de poc arribem a un prat on hi ha un gran bloc amb vies, és el Tolmo. Aquí ja es veu el nostre objctiu. Anem pujant pel camí que entra en una vall i quan estem més o menys en la vertical del Hueso deixem el camí que duiem per agafar-ne un de més petit a l'esquerra que primer baixa i de seguida s'enfila pel bosc ( fites ) i que ens deixa al nostre objectiu. Peu de via inconfusible.

-Material: Joc de tascons, Camalots fins al número 3 i aliens ( semàfor + blau ). A la primera tirada va bé dur el mínim: tascons i aliens.
-Via: Ens ha semblat una via magnífica, sobretot per les formes que fa la roca. A part de que tots els llargs són guapíssims i la roca de pel.licula. Tothom parla de la xemeneia de la primera tirada. El que hi ha: una falsa reunió ( espit i burí ) a uns 15 metres del terra. Abans d'això podem posar un tascó o alien gris a uns tres metres del terra i més amunt un parell d'Aliens ( groc i verd ). Vàrem veure molt difícil aprofitar les expansions de l'Espolón Lunàtico. Fins a aquesta falsa reunió la tirada és de IV+ i per acabar d'arribar a la veritable reunió un pel més difícil V-V+. La veritat és que és difícil caure, ens va semblar més penosa que difícil. La sortida de la xemeneia no és difícil. Dúiem els Camalots del 4 i del 5 però la xemeneia és més gran. La resta de la via és d'adherència assequible,si més no equipada. Amb V-V+/A0 es solventa el tema. Hi ha també algun altre tram de fissura díedre.

-Descens: De l'última reunió hem sortit a l'esquerra i després a la dreta,grimpant per una placa primer i per blocs després ( III ). Anem a sortir a un coll a dins del bosc. D'aquí hem anat a buscar la canal de l'esquerra( a l'esquerra mirant a la paret que hem escalat )ben enganxats a la paret de l'agulla contrària al Hueso. Amb alguna desgrimpadeta ( II-III ) anem a parar a una canal més ample que seguim avall, anant amb compte de no saltar-nos el peu de via si hi hem deixat alguna cosa.