divendres, 22 de març del 2013

Territori Dakota + Carisma.

-Cordada: Jordi Terradas i Busquets.
-Ressenyes: Escalatroncs.
-Aproximació:  Des de el pàrquing del Clot de la Mónica ( entre Vinya Nova i Collbató ) pujem per una pista en més mal estat que creua un olivar. A on mor la pista hem de pendre un camí a la dreta amb marques de pintura. L'anem seguint una mitja horeta fins que arribem a una bifurcació senyalitzada: Pollegons ( esq. ) i St. Joan ( dreta ). Nosaltres anem en direcció als Pollegons. El camí baixa al Torrent dels Llorers i de fet el creua per enfilar-se al vessant opossat. En comptes de fer aixó just abans que el camí surti del torrent nosaltres el deixem ( fita ) i seguim cap a la dreta torrent amunt. El torrent es posa dret i trobem alguns ressalts rocosos equipats amb graons metàlics. Dins del torrent distingirem al cara Sud de la Roca de Sant Cugat gràcies als seus sostres, caldrà deixar el torrent ( esquerra )  a l'alçada del contrafort que te la Roca de Sant Cugat  i que és la Roca Sant Martí  i entrar al següent torrent: el Torrent del Porró, el seguim de pujada i després de superar un petit ressalt amb una corda fixa arribem a peu de la Territori Dakota. A la vertical d'una evident fissura, parabolts visibles.

Un cop al cim de l'Agulla de Sant Cugat desgrimparem al N ( esquerra ) i enganxarem una instal.lació de ràpel. Rapelem fins al coll que forma l'Agulla de Sant Cugat amb la Jaume Mata. Aquí anirem a l'esquerra amb algún tram fressat peró un xic embardissat, vorejant la Jaume Mata fins que agafarem la Canal que separa la Mamella de la Jaume Mata i baixem cap al Torrent del Porró. Just entrar al torrent veurem els dos espits que asseguren la primera tirada de la Carisma.

-Material: Les dues vies estan totalment equipades, tot i això hem posat un Camalot de l'1 al tram final de la tercera tirada de la Carisma.

-Vies: Dues bones excuses per passejar-se per la Plantació. Roca de pel.licula i ben equipades per no passar por, encara que a la Carisma hi ha menys ferro. V obligat per les dues.

-Descens: De la Territori Dakota podeu llegir més amunt com hem baixat, afegir que si un cop feta la via volem plegar hem de baixar per la Canal del Porró i desfer el camí de l'aproximació. Del cim de la Mamella hem baixat amb un ràpel que hi ha entre la cara Sud i la Est fins al coll que hi ha entre la Mamella i la Jaume Mata. Un cop al coll anem a la dreta ( mirant a la vall ) i enganxem la Canal del Porró per la que retrobem el camí de l'aproximació. Quan baixem de la Mamella queda molt a ma la Arts Eròtics.

1. Llegit al FB que a la terçera reunió hi falta un espit.De moment al taco encara s'hi pot roscar el cargol.