dijous, 25 de juliol del 2013

Schulze-Pidal/Cainejo a l'Urriellu.

-Cordada: Salip i Busquets.
-Material: Joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 3 i algún tascó.

-Aproximació: Des de el refugi de Vega Urriellu cal agafar la Canal de la Celada. La seguim pràcticament fins al coll de la cara Sud. La llastra en forma d'Y per la que comença la via és perfectament visble. La Schulze entra pel díedre de l'esquerra de l'esmentada llastra. Hi ha una placa metàlica a la base.

-Via: Es tracta d'una ruta amb un elevat interés históric ja que fou la utilitzada pels primers ascensionistes a principie del segle XX. Des del punta de vista estrictament escalatori el més interessant és el díedre d'entrada, la resta és més alpí amb roca i ambient tipus Nord del Pedraforca, la xemeneia te alguns passatges prou interessants. Nosaltres hem entrat per la Schulze perquè ens ha semblat més fàcil de trobar el peu de via. De totes maneres un company que ha fet la Pidal-Cainejo per l'entrada original comenta que també val molt la pena.També podem allargar la ruta entran per la Regil.

El díedre de la Y l'hem fet amb un ensamble d'uns 80 metres ( bona roca i gens pulida ). Reunió damunt de la Y comuna amb la Cepeda ( 2 pitons ). Un cop aquí desgrimpem fins al coll de la Y i remontem a la següent punta, baixem lleugerament i tombem l'esperó. Podem fer reunió en aquest punt o acabar de remontar per un díedre xemeneia fins a una amplia feixa. Seguim aquesta feixa amb bambes i desencordats fins que s'acaba, a la vertical de la xemeneia per on continua la Pidal-Cainejo ( reunió equipada amb tres pitons i un tac de fusta). Sortim recte fins a una placa fissurada que podem fer rectes, més dificil i desequipada, o bé per la dreta, més fàcil i amb pitons. Aquí hem fet una tirada curta (20-30 ) fins a un ninxol amb un o dos pitons on hem fet reunió. D'aquesta reunió hem seguit canal amunt amb 60 metres clavats fins a una cómode reunió de dos U's. Una tirada curta i llavors hem sortit a l'ensamble uns 100 metres per una evident canal a l'esquerra. La via original crec que segueix la canal fins al cim, nosaltres com que ja haviem fet el cim hem sortit per l'esquerra i hem anat a parar a la carena cimera. Suposo que amb IV-V/A0 es deu solucionar la via.

-Descens: Com a la Murciana. Si hem anat a parar a la carena haurem de fer menys tros.