diumenge, 29 de setembre del 2013

Biba Fidel! al Espolón Solitario.

-Cordada: Jordi Vilà, Nil i Busquets.
-Aproximació i ressenya: Luichy
Si ens volem estalviar un troç de l'aproximació una opció és escalar primer la Gutz a la Paret del Mirador.
-Material: Joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 2 ( el del 4 l'hem posat en un pas de la primera tirada, suposo que no és imprescindible ).

-Via: La part final ( dos llargs ) és guapíssima i la part de baix a mi personalment no m'ha agradat massa però els col.legues deien que no estava pas malament, qüestió de gustos. Hem enllaçat les tirades: 2+3,4+5 i les dues darreres. Potser convé saltar-se la R9 i fer el darrer llarg independent, ja que aquesta role és incòmode. Les xapes semblen posades per facilitar aquesta opció.
La roca en aquesta part final és molt bona, en canvi a la part de baix presenta trams on cal anar amb compte. Si ens en queden ganes a la baixada ho podem combinar amb el Diedro Veral.
-Grau obligat: 6a.

-Descens: Hem d'anar a baixar per la canal que hi ha a la dreta mirant a la paret on ens anirà molt bé el croquis d'en Luichy, és el Barranco de la Espelunga. Hi hem anat a parar a través d'una traça força embardissada, dèiem que potser pujant més amunt hi ha una bona traça que ve de la Urdaburu.
No hem trobat cap fita al punt on nosaltres hem entrat per la canal i n'hem fet una de petita .
En tot cas quan entrem a la canal,baixarem un troç i de seguida arribarem a una mena de circ on la canal gira a la dreta. Llavors comencem a trobar els ràpels que diu el croquis, nosaltres el hem fet tots ( 1 corda de 60 ). Al final de la canal hem sortit a l'esquerra, a buscar el peu de via de la Karmele.

1. ei marc!!
    a veure quan tornem a coincidir per fer alguna via plausible saaa!!
    un plaer escalar amb valtros tot el finde a ansó

saluuutttt

2. Nil!!!!, el finde que vulguis quedar ja tens el meu número. Em fots el toque i quedem!!!!!.