divendres, 16 de gener del 2015

Pared Negra d'Orihuela: Sombra Lunar i intent a la Teo.

Cordada començant la via.
-Orientació: Sud.
-Accés: Hem de sortir a la sortida 81 de l'autovia Alacant-Murcia ( A7 ). Seguim la carretera en direcció a Múrcia. Passem per Redovan, la Matanza, gasolinera, rotonda i encarem una pujada. Al final de la pujada hi ha un túnel, hem d'aparcar just abans d'entrar-hi a ma Esquerra. Aparcarem al Mirador del Palmeral ( zona de pícnic, paret visible ), a uns cinc quilometres de la sortida 81 de l'A7.
Aproximació: Cal creuar la carretera i seguir un camí marcat amb senyals verdes que ens porta sense pèrdua i en uns deu minuts a la base de la paret. Passem un pou senyalitzat a la base de la paret. La Sombra Lunar es pot començar per l'esquerra o per la dreta de l'entosta, nosaltres ho fem per l'esquerra grimpant a una cómode feixa on fem R0. La Teo comença una mica més amunt just on et deixen els ràpels de baixada.

Peu de via clar,no?

- Material: La S.L. està totalment equipada amb parabolts, a partir de R1 vermells però descolorits. La Teo teoricament també està totalment equipada, com que ens hem encigalat ens ha anat molt bé dur el semàfor i l'Omega mitjà.
-Sombra Lunar: Un primer llarg de díedre que pertany a l'Espolón i després vinga placa, de regeltes més que de finura. El tram de 6a o 6a+ segons la ressenya que mirem no és obligat i es pot fer amb A0, la resta si que s'ha d'escalar però està ben protegit. Donat el cas podriem rematar l'equipament amb algún pont de roca finet o alguna peça petita. Es deuen poder enllaçar llargs. Menys equipada que la Código Vertical.

-Teo: Començem la via bé,ja que hi ha el nom gravat a peu de via. Està situada a la dreta de la Gallego Carlos., just on et deixen els ràpels de baixada de la via. Per aixó pot ser una bona via per fer de baixada, sinó de pujada penseu que és la última que trobareu abans de que s'acabi la paret. Nosaltres de seguida ens vàrem trobar un merder de xapes i triem malament, agafem les de l'esquerra. A partir d'aquí sortim al cim seguint xapes d'una via i d'una altre, segurament de la Directíssima. El mur final l'esquivem per un evident díedre que marxa a l'esquerra i que està equipat amb un pitó i dos ponts de roca.

Gaudint de bones plaques!.
-Descens:  Hi ha una linea de ràpels per la Gallego Carlos que és més ràpida que la baixada habitual, nosaltres el primer dia vàrem fer servir aquesta linea de ràpels i vàrem llepar. Al primer ràpel ens va caure un bloc per sobre i al segon s'ens va enganxar la corda. De totes maneres si us hi voleu fotre són dos ràpels el primer de 60 ( justos,compte !) i el segon és de 50. L'instal.lació es troba a la vira que hi ha just per sota d'on comença el cable, són dos bolts amb cadena de color rosa i amb un 60 picat, el segon correspon a la R2 de la G.C.
El desces habitual i recomanable, que tampoc durarà més de mitja hora, es fa seguint la feixa on acaben les vies fins a un cable en bon estat. El seguim cap a la dreta i arribem a un coll. Baixem a la dreta per una canal molt oberta fins a trobar a ma esquerra una instal.lcaió de ràpel ( dos bolts amb anella i mosquetó, tipus esportiva ). D'aquí tirem un ràpel de 25 fins a una amplia feixa. La seguim en direcció a la base de la paret, cable al final que ens deixa en una nova instal.lació de ràpel. Tirem un ràpel de 40, si convé aquest ràpel es pot fer amb un sol de trenta metres i desgrimpada de III-IV al final.