divendres, 10 d’abril del 2015

Le Petit Bombon a Sant Roc.

-Cordada: Roger Canals i Busquets.
-Accés:  Venint de Santa Coloma de Farners, just abans d'arribar a Amer, surt una pista asfaltada a la nostra dreta, hem de seguir en tot moment les indicacions de "Sant Climent d'Amer", un cop hi arribem seguim 200 metres més i continuem per una pista de terra, a 1 quilòmetre de distancia trobem una bifurcació i agafem la pista de l'esquerra en forta pujada. Just abans d'una cadena amb el rètol de "camí privat" deixem el cotxe als marges de la revolt, a les envistes de la via i del marcat sostre. Nosaltres no hem trobat cap cadena ni cap cartell i hem seguit amb el cotxe fins a les runes del paller. Just abans del paller surt una pista a l'esquerra on hi ha una bona esplanada per estacionar sense molestar gens.

-Aproximació: Segons la ressenya dels aperturistes cal seguir caminant per la pista uns cent metres fins a una bassa i agafar una traça a ma esquerra just passada la bassa. Aquesta traça està fitada, però te pinta que les fites que hi ha a prop de la pista han estat esgavellades. Més endavant hem trobat algunes fites així com algunes branques xerracades que ens guien cap a peu de via sense esgarrinxar-nos massa. Peu de via en un evident díedre, sota del gran sostre i amb parabolts visibles.
Una bona alternativa per ser més discrets i no apropar-nos tant a la casa consisteix en agafar una traça just darrera del paller i així no ens acostem a la casa.

-Orientació: Nosaltres hi vàrem ser un dia de núvol però diria que és Sud.
-Material: Nosaltres vàrem fer servir un joc de friends des de l'Alien vermell al Camalot del 3. El del 4 va bé a la darrera tirada però el posarem només a mig metre del número 3. Quan hi vàrem anar faltava la xapa del primer bolt, pot molar portar-ne una.

-Via: Bona ruta de díedres i xemeneies, la roca acaba aguantant encara que al principi ens ha costat confiar-hi. Val a dir que la roca millora molt amb l'alçada.
-Descens: Un ràpel de 50/55 des de R3 a terra, la R2 te dues anelles per tant m'imagino que deu ser fraccionable.

-Més informació: Al bloc Benvinguts al Paradís i al Vèrtx 253 Març-Abril 2.014

1. Veig que han decorat el peu de via....
    A nosaltres verbalment ens van dir que era propietat privada... però els aperturistes ens van comentar que havien parlat amb els forestals i que no hi havia problema per escalar-hi.
    Millor aparcar abans del revolt per no molestar gens

2. Veig que han decorat el peu de via....
    Millor aparcar abans del revolt per no molestar gens

3. Bones!, si aparques al paller que he posat els de la casa no arriben ni a sentir el cotxe.
    Jo no hi entenc massa però pot ser que la paret sigui propietat dels del mas, s'hauria de mirar el registre que crec que a Amer van amb el de Santa Coloma. De totes maneres encara que la paret sigui de propietat privada crec que no et poden impedir de transitar-hi ni d'escalar, jurídicament no és el mateix un domicili que una propietat. Són dos termes diferents que en l'àmbit urbà es solen confondre i quan la gent de la ciutat vénen a viure aquí vénen amb aquesta idea equivocada de la propietat i després passen aquestes coses.
    Tot això no ho se segur, parlo del que he sentit a casa que tenim terres i del poc dret civil que he llegit i estudiat.
    Estaria bé que si algú en sap quelcom més o sap segur que el que dic no és així ho digui.